۱۴ میلیون مشمول سهام عدالت شماره شبای خود را ثبت نکردند

مددجویان نهادهای حمایتی با سهم ۷۶ درصدی، بالاترین مشارکت را در ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود داشته‌اند.

مددجویان نهادهای حمایتی با سهم ۷۶ درصدی، بالاترین مشارکت را در ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود داشته‌اند.

به گزارش ایمنا ، از تعداد حدود ۴۷ میلیون نفر از افراد مجاز برای اعلام شبای بانکی به منظور دریافت سود سهام عدالت، شمار مشمولانی که تاکنون شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند، حدود ۳۳ میلیون نفر اعلام شده است که در بین آنان، مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر، کارگران فصلی و ساختمانی بالاترین میزان مشارکت در اعلام شماره شبای بانکی به سامانه را داشته اند.

بر اساس این گزارش؛ مددجویان با ۷۶ درصد، روستاییان با ۷۵ درصد و کارگران با ۷۰ درصد، در صدر گروه‌های مشمولی هستند که مشارکت بالایی در ثبت شماره شبا بانکی خود در سامانه سهام عدالت داشته اند.

بر اساس این گزارش، از اواخر فروردین ماه امسال این امکان در سامانه سهام عدالت بوجود آمده است تا مشمولان با ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه، از سود سال مالی ۹۵ شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، در ماه های پیش‌رو بهره‌مند شوند.

همچنین قرار است تا پایان امسال، سود سال مالی ۹۵ شرکت های سرمایه پذیر طی سه مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.

بدین منظور مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از صورتحساب و نیز اطلاع از میزان بدهی و تسویه آن و همچنین ثبت شماره شبای خود جهت دریافت سود باید به سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ اسفند ماه سال گذشته اعلام شد که مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت خود را افزایش دهند. بعدها تخمین زده شد افرادی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند و ما به التفاوت صورت حساب خود و یک میلیون تومان را تا قبل از شروع سال ۱۳۹۶ واریز کرده‌اند حدودا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد و افراد دیگر به تناسب مقدار سهام عدالتشان و این مبلغ سود تخمینی، سود سال ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد؛ در نتیجه اگر شخصی در گذشته سه مرحله سود (۱۲۰ هزار تومان سود) دریافت کرده و تا پایان سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به افزایش حساب سهام عدالت خود نکرده باشد و جزو دو دهک پایینی درآمدی جامعه نیز نباشد، دارایی‌اش ۴۱۲ هزار تومان است و می‌تواند بین ۵۰ تا ۶۲ هزار تومان سود دریافت کند؛ در نتیجه حداقل سودی که یک مشمول سهام عدالت بابت سال مالی ۱۳۹۵ می‌تواند دریافت کند ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان (تقریبا ۵۰ هزار تومان) خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار