یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان حاشیه‌نشینی است

شهردار اصفهان گفت: به دلیل خشک شدن زاینده رود حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان به شمار می‌آید.

شهردار اصفهان گفت: به دلیل خشک شدن زاینده رود حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان به شمار می‌آید.
به گزارش ایسنا، قدرت‌الله نوروزی در نشست خبری شهرداران کلان‌شهرهای کشور در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد، اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات شهرها را بیان کنیم، مسائل متعددی وجود دارد. در این جلسه نگاهی به معضلات اجتماعی خواهیم داشت و امروزه این مشکلات شامل مسائلی است که به هر دلیل در شهرهای کشور به وجود آمده است.
وی ادامه داد: راهکاری که باید برای این مشکلات پیشنهاد کرد، می‌تواند در این جلسات با گفت‌وگو و تبادل نظر بین تمامی شهرداران به بهترین راهکارها دست پیدا کنیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه "معضلات اجتماعی دیگر جزء مسائلی نیست که بتوان با آن مبارزه کرد"، عنوان کرد: به عنوان مثال حاشیه‌نشینی در شهرهایی که وضعیت آب‌وهوای چند سال اخیر آن‌ها تغییر کرده نکته مهمی محسوب می‌شود و در شهرهایی مانند اصفهان و باتوجه به خشک‌شدن رودخانه زاینده‌رود، می‌توان به حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از معضلات اصلی شهر نگاه کرد.
نوروزی خاطرنشان کرد: امروزه حاشیه‌نشینی مشکل بسیاری از شهرها به‌شمار می‌آید و ما می‌توانیم در چنین جلساتی نسبت به این مشکلات اقداماتی را برنامه‌ریزی کنیم.
وی بیان کرد: قطعا این جلسات می‌تواند زمینه تعامل با دولت و مجلس و همچنین اتخاذ راهکارهایی واحد را فراهم سازد. امیدوارم با محوریت دکتر نجفی بتوانیم این جلسات را تکرار کنیم و از تجربه‌ کلان‌شهرها نهایت بهره را ببریم و نتایج خوبی را رقم بزنیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه "در اصفهان ما به دنبال کوچک‌کردن دایره مداخلات شهرداری در امور فرهنگی هستیم"، تاکید کرد: ما معتقدیم که شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های امور فرهنگی را رعایت کنند نه کسانی که متولی این امور هستند.
نوروزی گفت: متاسفانه این مسائل در سال‌های گذشته در کشور رخ داده و شهرداری‌ها مستقیم متولی امور فرهنگی شدند و نتایج خوبی نداشته است.
وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده با امکاناتی که شهرداری‌ها در اختیار این متولیان امور فرهنگی قرار می‌دهند بتوانند نسبت به ترویج فرهنگ اقداماتی انجام دهند. همچنین در زمینه ورزشی نیز ما معتقدیم که شهرداری‌ها مسیر اشتباهی را طی کردند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه "داشتن سازمان‌هایی به نام سازمان ورزش در راستای اهداف اصلی شهرداری‌ها نیست"، عنوان کرد: شهرداری‌ها باید بتوانند سالن‌های ورزش و امکانات را تهیه کنند تا کسانی که متولی اصلی هستند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند تا امر ورزش نیز مسیر خود را طی کند.
نوروزی افزود: شهرداری در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید به شهروندسازی گرایش پیدا کنند؛ اگر این امر به‌درستی ایجاد شود قطعاً بسیاری از معضلات اجتماعی رفع خواهد شد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار