اصفهان‌شناسی از نگاهی دیگر

با شوق زیاد به سومین برنامه‌ «اصفهان‌شناسی از نگاهی دیگر» در خانه صفوی رفتم. قرار بود مهندس محمد بهشتی در این برنامه شرکت کند. تا آن موقع او را ندیده بودم. هرچه بود تصویر ایشان بود و علاقه‌مندی و دانش وی به معماری و مقوله شهر. پس هم شوق دیدار بود و هم پای صحبت استاد نشستن.

علی خدایی(نویسنده)/اصفهان امروز: با شوق زیاد به سومین برنامه‌ «اصفهان‌شناسی از نگاهی دیگر» در خانه صفوی رفتم. قرار بود مهندس محمد بهشتی در این برنامه شرکت کند. تا آن موقع او را ندیده بودم. هرچه بود تصویر ایشان بود و علاقه‌مندی و دانش وی به معماری و مقوله شهر. پس هم شوق دیدار بود و هم پای صحبت استاد نشستن.

می‌خواستم وصف‌هایی که دوستانم، از مهندس سپهری گرفته تا مهندس وحید قاسمی تابه‌حال از آقای بهشتی کرده بودند را روی‌هم بریزم و یا بزنم کنار و اصفهان را از دریچه نگاه نویسنده «داستان تهران» ببینم.

یک شعر، شناخت در تاریکی و روشنی، پنجره‌ای به شهر اسلامی، حجاب را کنار زدن، مکان و نامکان، بجا و نابجا، اصفهان و اصفهانی و اهل اصفهان بود، سفر به شهری پردرخت و زندگی دوباره در شهر، فرازها و بلندی‌هایی بود که با آن می‌خواستم اصفهان را دوباره و سه‌باره و بارها تماشا کنم.

آنچه سید محمد بهشتی گفت، سخنرانی نبود. حاصل عمری بود که می‌خواست با سنجیده‌ترین کلمات، اصفهانی را بسازد که می‌شد دید.

هر دوستدار اصفهان، تعریفی به اصفهان می‌افزاید. در سومین برنامه «اصفهان‌شناسی از نگاهی دیگر» هم سعی شد، این قصه تکرار شود. استمرار برنامه اصفهان‌شناسی می‌رود تا نگاه‌های تازه‌ای به اصفهان را به ما علاقه‌مندان عرضه کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار