توسعه صنعت گردشگری راه برونرفت از بحران اقتصادی اصفهان
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تقویت زیرساختهای گردشگری و توسعه این صنعت در اصفهان نیازمند تعامل و همکاری بخشهای دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر بوده و اتاق بازرگانی اصفهان بهعنوان مجلس بخش خصوصی از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تقویت زیرساختهای گردشگری و توسعه این صنعت در اصفهان نیازمند تعامل و همکاری بخشهای دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر بوده و اتاق بازرگانی اصفهان بهعنوان مجلس بخش خصوصی از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
به گزارش تسنیم، سید عبدالوهاب سهلآبادی با بیان اینکه یکی از پتانسیلهای بارز موجود در اصفهان بهجز بناهای تاریخی، موقعیت جغرافیایی مهربانی و مهماننوازی مردم اصفهان است، اظهار داشت: مهربانی مردم این شهر یکی از مواردی است که میتوان از آن برای شناساندن اصفهان به مردم جهان بهره جست.
وی افزود: در شهر اصفهان مردم ادیان مختلف، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با امنیت کامل در کنار یکدیگر زندگی کرده و در مجلس ایران دارای نماینده هستند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن معرفی مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و شیراز، بر لزوم انعقاد تفاهمنامه شرکت MC Group با استانهای یزد و فارس در کنار اصفهان بهمنظور رشد صنعت گردشگری در این سه استان تأکید و تصریح کرد: تقویت زیرساختهای گردشگری و توسعه این صنعت در اصفهان نیازمند تعامل و همکاری بخشهای دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر بوده و اتاق بازرگانی اصفهان بهعنوان مجلس بخش خصوصی از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
معرفی اصفهان به سرمایهگذاران خارجی هدف آژانس MC Grouop است
هارولد زولاف یکی از نمایندگان MC Group در این جلسه بیان کرد: MC Group آژانس شماره یک آلمانی در زمینه روابط عمومی و ارتباطات است که این آژانس در سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده که فعالیتهای ما درزمینه رسانه، ورزش و حتی مباحث سیاسی بوده و آژانس شماره یک درزمینه برند سازی ملتها، دیپلماسی عمومی و توسعه گردشگری است که تاکنون با بیش از 40 دولت و شهر در دنیا همکاری داشتهایم.
نماینده MC Group اظهار داشت: این آژانس تاکنون در 82 کشور دنیا و 7 کانون در سراسر جهان حضورداشته و دارای بخشهای زیادی چون واحد رسانههای دیجیتال، انتشارات، تبلیغات، شبکههای اجتماعی و بازاریابی رویدادهای ورزشی است.
وی با اشاره به این نکته که این آژانس اخیراً توسط انجمن تجارت اروپا بهعنوان برترین آژانس اروپا شناختهشده است، افزود: ما نهتنها درزمینه تبلیغات توریست بلکه درزمینه IT، مد و بازاریابی اتومبیل نیز فعال هستیم.
زولاف هدف ارتباطی این آژانس با اصفهان را معرفی اصفهان به سرمایهگذاران خارجی و نحوه مشارکت و حضور آنها در طرحهای زیرساختی گردشگری اصفهان مانند خطوط هوایی عنوان کرد و گفت: باوجود رشد حدود 400 درصدی توریست اصفهان در سال گذشته، این شهر نیازمند توسعه زیرساختهای گردشگری ازجمله احداث هتلهای بیشتر است.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیتهای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در راستای قدرتمندتر کردن صنعت گردشگری در اصفهان، ابراز امیدواری کرد: با تعامل اتاق بازرگانی و MC Group بتوان به رشد این صنعت در اصفهان پرداخت.
نماینده MC Group انجام مطالعات بازار و احصا خواستهها و انتظارات سرمایهگذاران کشورهای مختلف را ازجمله گامهای نخستین در راستای رونق گردشگری در اصفهان دانست و گفت: هفتکشور بلژیک، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ، آلمان، ایتالیا و انگلیس کشورهای هدف این پروژه و گروههای هدف نیز جامعه تجاری شامل سرمایهگذاران هتلهای زنجیرهای، تور اپراتورها، انجمنهای هتلداری، شرکتهای فعال درزمینه ساختوساز و رسانهها، هستند.
وی شرط لازم برای شناساندن اصفهان به سرمایهگذاران کشورهای مختلف در دوره زمانی کوتاه را صرف مبالغ هنگفت دانست و بیان کرد: در این پروژه در طی 10 سال حدود 30 درصد پیشرفت حاصل خواهد شد اما در گام نخست لازم است زیرساختهای گردشگری اصفهان تقویت شود.
توسعه صنعت گردشگری راه برونرفت از بحران اقتصادی اصفهان
محمدرضا رجالی رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: تنها راه کلیدی برونرفت از بحران اقتصادی موجود در استان توسعه صنعت گردشگری است.
وی از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان از آغاز به کار پروژهای در راستای توسعه توریسم در اصفهان با همکاری بخشهای دولتی، خصوصی و عمومی خبر داد و گفت: برای شروع به کار این پروژه بزرگ در شهر نیازمند پیگیری و تلاشهای گسترده خواهیم بود.
رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برای به ثمر نشستن پروژه رشد توریسم در اصفهان نیازمند چاشنی، بمب و انفجار هستیم، تصریح کرد: بودجه تعلقگرفته به MC Group چاشنی، بودجه متعلق به سرمایهگذاران خارجی در اصفهان بمب و نتیجه آن انفجار بزرگی است که تمامی افراد این شهر و کشور را از منافع خود بهرهمند خواهد ساخت.
به گزارش تسنیم، هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بهمنظور تبادلنظر و استفاده از تجربیات آژانس MC Group آلمان در حوزه گردشگری و برند شهری با نمایندگان این شرکت دیدار و گفتوگو کردند.