یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نرخ بلیت پرواز رفت ‌و برگشت اصفهان-نجف

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی جهانگردی و هوایی استان اصفهان گفت: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت با هواپیما از اصفهان به نجف برای ایام اربعین، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای پرواز یک طرفه ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی جهانگردی و هوایی استان اصفهان گفت: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت با هواپیما از اصفهان به نجف برای ایام اربعین، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای پرواز یک طرفه ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
ابراهیم توکلی در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون نرخ بلیت هواپیما در ایام اربعین، اظهار داشت: ‌سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت به عنوان متولیان امر برای ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور نرخ بلیت را تعیین کرده است، افزود: دفاتر خدماتی که نرخ بلیت اربعین را بیش از قیمت اعلامی سازمان هواپیمایی کشور به متقاضیان بفروشند، تخلف کرده‌اند و چنانچه افرادی بلیتی گران‌تر از نرخ مصوب خریداری کردند با مستندات لازم و ارسال شکایت از طریق سایت سازمان به نشانی www.cao.ir می‌توانند پیگیر مطالبات خود باشند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی جهانگردی و هوایی استان اصفهان درباره گران فروشی بلیت پروازهای اربعین، ادامه داد: از زمان آغاز ثبت‌نام و اخذ بلیت برای ایام اربعین دو تا سه مورد از دفاتر خدماتی در پایتخت نرخ‌های بالاتر از مصوب سازمان هواپیمایی کشور داشته‌اند که با نظارت مسئولان مربوطه این نرخ‌ها را از سایت‌های خود برداشته‌اند.
وی با بیان اینکه تا کنون 40 هزار نفر در سراسر کشور از کنسولگری موقت عراق در تهران ویزا اخذ کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد حدود 40 درصد آنها با هواپیما و 60 درصد دیگر زائران با اتوبوس و زمینی به نجف اعزام می‌شوند و از آنجا بسیاری از افراد با پای پیاده عازم کربلا خواهند شد.
توکلی در پاسخ به این سئوال که از فرودگاه اصفهان چه تعداد افراد با هواپیما عازم نجف خواهند شد، گفت: اکنون آمار دقیق را نمی‌توانیم بیان کنیم، زیرا بسیاری از افراد به دلیل نرخ‌های بالای هواپیما ترجیح می‌دهند در ایام اربعین با اتوبوس به نجف بروند.
وی پیرامون زمان پرواز هواپیما از اصفهان به نجف، اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، زمان پروازهای اربعین حسینی از 13 آبان آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی جهانگردی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت ویزا و بیمه زائران اربعین حسینی(ع) حدود 190 هزار تومان است، افزود: از این میزان زائران 170 هزار تومان بابت دلار واریز می‌کنند و مابقی هم برای نرخ بیمه و هلال‌احمر تعیین شده است.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته دریافت ویزا ریالی شده است، بیان کرد: اکنون برای اخذ ویزای نجف، نرخ‌ها را از دلاری خارج کرده‌اند و به پول ایران تغییر داده‌اند.
توکلی درباره هزینه ویزای عراق در ایام اربعین حسینی و نحوه دریافت مبالغ آن افزود: براساس توافق طرفین هزینه ویزای ایام اربعین حسینی 40 دلار در نظر گرفته شده که این مبلغ به ‌ریال از زائران دریافت می‌شود؛ مبلغ مورد نظر برای دریافت ویزا فقط به حساب اربعین حسینی واریز خواهد شد و هیچ کس نمی‌تواند دخالتی در دریافت پول از ثبت‌نام‌کنندگان داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار