تهدید خطر آتش سوزی ۱۲۰۰ هکتار پارک جنگلی ناژوان اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با نزدیک شدن به ایام سرد سال خطر عواقب ناشی از روشن کردن آتش در گوشه و کنار طبیعت ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان وجود دارد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با نزدیک شدن به ایام سرد سال خطر عواقب ناشی از روشن کردن آتش در گوشه و کنار طبیعت ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان وجود دارد.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و همچنین خشک شدن درختان در منطقه ناژوان خطرات زیادی طبیعت این منطقه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: روشن کردن آتش در این منطقه توسط شهروندان از معضلاتی است که این منطقه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سراسر منطقه ناژوان هشدارهای مورد نیاز برای جلوگیری از آتش سوزی نصب شده است، تصریح کرد: اما این امر کافی نیست و شهروندان باید در این راستا توجه لازم را داشته باشند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۵ قانون حفظ و احیای منابع طبیعی آتش زدن در جنگل ‌ ها و پارک ‌ های طبیعی بدون اخذ اجازه و نظارت دقیق مأموران مربوطه کاملاً ممنوع است، ادامه داد: طبق این ماده قانونی فرد مرتکب در مراجع قضایی یا شعب دادگاه ‌ ها به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد .

وی افزود: همچنین به استناد اصل ماده ۴۶ قانون حفظ و احیای منابع طبیعی هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان کند به زندان تأدیبی از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد و برای صدمه زدن به یک اصله درخت جنگلی که در جریان برافروختن آتش از بین رفته به پرداخت جریمه نقدی محکوم می ‌ شود.

شفیعی با بیان اینکه ۶۰ نیروی انتظامی و خدماتی امنیت ناژوان را تامین می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس با کنترل خودروها و جلوگیری از انتقال هیزم و چوب به محدوده ناژوان ، خاموش کردن آتش‌های برپا شده به وسیله تانکر آب و مخزن های حمل نفر، خاموش کردن آتش با سطل آب توسط نیروهای پیاده در قسمت‌هایی که تردد خودرو و موتورسیکلت امکان پذیر نیست، لاین بندی و استقرار نیرو از ساعت ۱۷:۳۰ لغایت ۲۳ برای تذکر و خاموش کردن آتش در روزهای تعطیل و پایانی هفته و مسدود کردن مسیرهای اصلی با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهور را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته هنوز آتش سوزی یک هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه ناژوان را تهدید می‌کند، ابراز داشت: منطقه گردشی ناژوان اصفهان پناسیل بالایی در جذب گردشگر دارد و می‌تواند تاثیر بسزایی بر این چرخه داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار