مدیرکل سابق ارشاد استان اصفهان: متصدی فرهنگ نه، متولی آن بودیم

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما در ارشاد این بود که کارهای فرهنگی را واگذار کنیم، ما متصدی فرهنگ نبودیم بلکه متولی آن بودیم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما در ارشاد این بود که کارهای فرهنگی را واگذار کنیم، ما متصدی فرهنگ نبودیم بلکه متولی آن بودیم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: امروز نهصد و بیستمین روزی است که افتخار خدمت‌گزاری در اداره ارشاد اصفهان را داشتم، اگر کسی بخواهد در هر مسؤولیتی موفق باشد، باید خود را با فرهنگ گره بزند، در این مدت از افراد بسیاری کمک خواستیم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم، اهالی هنر، مدیران بخش‌های مختلف استان، اصحاب رسانه، خادمان قرآن، سازمان‌های مردم‌نهاد و .. سپاسگزاریم.

وی افزود: در اصفهان ده مکتب داریم و این نشان می‌دهد که هنرمندانی بودند تا این مکاتب را ایجاد کنند، شعار ما این بود که رنگی نداریم الا رنگ خدا، حوزه هنر و فرهنگ حوزه بریدن از ناسوت بود و بریدن از عالم ملک و پیوستن به عالم ملکوت. نگاه ما در ارشاد این بود که کارهای فرهنگی را واگذار کنیم، ما متصدی فرهنگ نبودیم بلکه متولی آن بودیم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در اصفهان افتخار داشتیم صفاخانه‌هایی داشتیم که رهبران ادیان کنار یکدیگر می‌نشستند و باهم گفت‌وگو می‌کردند، ما در اصفهانی زیست می‌کنیم که مارکوپولو سال‌های دور گفته بود اینجا نصف جهان است، امام خمینی درباره آن فرمودند که در کجای دنیا می‌توانید شهری را مثل اصفهان پیدا کنید، مقام معظم رهبری هم فرموده بودند، اصفهان شهر هنر و ادب و رشادت و... است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهر مجتهدان علوم است نه محصلان یادآور شد: برای همه شهرهای دنیا و ایران جایگاهی قائل هستیم اما جایگاه اصفهان یک جایگاه اجتهادی است، وقتی بحث مکتب موسیقی مطرح می‌شود، مکتب اصفهان خود را نشان می‌دهد، اصفهان جایگاه اجتهاد در حوزه‌های مختلف است و تبادل آرا در آن، اصفهان را اصفهان کرده است.

ارزانی ادامه داد: اصفهان شهر گنبدسازان گنبدهای فیروزه‌ای است، وقتی می‌گوید گنبدهای فیروزه‌ای یعنی معماری و هنرمندان و فرهنگ دوستان اصفهان، وقتی از اصفهان نام ببرید نام بانو امین در زمره زنان برجسته دنیا می‌درخشد، اصفهان کریدور فرهنگ و هنر است، اصفهان شهر هنرمندان موسیقی است، اصفهان مهد شهیدانی چون شهید ردانی پور، شهید بهشتی، شهید مدرس است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد در اصفهان فعالیت کند، باید اصفهان را بشناسد، آن‌گونه که حتی صنعتش هم با فرهنگ عجین است؛ در این دوساله به‌عنوان خادم در خدمت دوستان بودم، باید توجه داشت که هرم ارشاد یک هرم وارونه است و هنرمندان و صاحب‌نظران در رأس هستند، ولی‌نعمت ما اصحاب فرهنگ هستند و آن‌ها می‌گویند و راهبری می‌کنند و ما انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارشاد اصفهان در مدت دو سال گذشته تأکید کرد: نهصد و بیست روز با آرامش کامل در این اداره طی شد، حواشی از متن پررنگ‌تر نشد، تعامل صمیمی با مسؤولان در کارهای مختلف، تکریم هنرمندان، برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌ها که باید برای ما به یک باور برسد، تقویت عرصه بین‌الملل هم از فعالیت‌های انجام‌شده در این دو سال و نیم بوده است.

ارزانی اضافه کرد: توجه ویژه به شهرستان‌ها که ظرفیت بالایی دارند، هم‌زیستی اعتلایی با سایر ادیان، ارتباط با علما و مراجع به ویژه آیت الله مظاهری، توجه ویژه به افزایش شادی و نشاط در جامعه، تدوین سند چشم‌انداز اداره کل که اولین استان در این زمینه بودیم؛ از دیگر فعالیت‌های این دوره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان اداره کل هم با عنایت وزیر سابق و توجه وزیر فعلی ارشاد به زودی افتتاح خواهد شد، اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی اول بود، در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را داشت، افزایش 300 درصدی تعداد صندلی‌های سینما سبب شد تا در کشور رتبه نخست را به دست آوریم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: رصدخانه فرهنگ و کنگره آیت الله مظاهری که تولید آن 35 کار مکتوب حرفه‌ای در پایان این کنگره از دستاوردهای دیگر این مدت است، آنچه در توان داشتیم برای اهالی فرهنگ و هنر خرج کردیم اما کارهای بسیاری هست که نتوانستیم انجام دهیم، کار سختی داریم چراکه در 10 حوزه فعالیت می‌کنیم که مبناهای مختلفی دارد.

ارزانی درباره مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم گفت: حجت الاسلام انصاری کسی است که سی سال در عرصه فرهنگ و هنر خدمت صادقانه و خالصانه کرده‌، وی در ارتش فعالیت کرده‌ که ارزشمند و خالصانه بوده است و دلیل نمی‌شود که نگاهش به فرهنگ نظامی باشد.

وی یادآور شد: مدیرکل وقتی می‌خواهد برود، کسی که بعد از او می‌آید برایش مهم است، دوستان زیادی در این حوزه معرفی شدند و افراد بسیاری در این حوزه دغدغه داشتند، بیش از 10 نفر در این‌ باره پیشنهاد شدند که در مجموع وزیر به این جمع‌بندی رسید که بهترین فرد برای اصفهان حجت الاسلام انصاری است، وی تخصصی در حوزه زن و ادیان دارند و در مجموع به نظرم وزیر بهترین گزینه را انتخاب کرد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پایان تأکید کرد: ملاک انتخاب نباید این باشد که مسؤولی، زاده آن شهر باشد، فرهیختگی و تقوا عامل مهم‌تری برای انتخاب است، یقین بدانید چهار سال آینده در اصفهان دوران طلایی با حضور حجت‌الاسلام انصاری خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار