ریزش ۲۰ درصدی مخاطبان سینمای ایران در سال ۹۶

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: آمار فروش فیلم‌ها در سینماهای ایران از نظر ریالی با سال گذشته فرق چندانی نداشته و شاید زیر یک درصد رشد داشته اما از نظر مخاطب با ریزش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مخاطب روبه‌رو بودیم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: آمار فروش فیلم‌ها در سینماهای ایران از نظر ریالی با سال گذشته فرق چندانی نداشته و شاید زیر یک درصد رشد داشته اما از نظر مخاطب با ریزش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مخاطب روبه‌رو بودیم.
غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت فروش فیلم‌ها اظهار داشت: آمار فروش فیلم‌ها در سینماهای ایران از نظر ریالی با سال گذشته فرق چندانی نداشته و شاید زیر یک درصد رشد داشته اما از نظر مخاطب با ریزش 10 تا 20 درصدی مخاطب روبرو بودیم.
وی درباره برنامه اکران فیلم‌ها و گزینشی بودن انتخاب آنها برای سینماهای حوزه هنری استان اصفهان گفت: همه فیلم‌‌ها اکران شده گزینشی نیست و بهترین پردیس‌ها و سینماها در اصفهان وجود دارد و دلیلی برای گزینش فیلم‌ها وجود ندارد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌ها در سینماها تصریح کرد: 6 گروه سینمایی در تهران داریم که پخش‌کننده با سینمادار قرارداد می‌بندد، بیشتر آمار و اتفاقاتی که می‌افتد برای فیلم‌هایی که در یک موقعیت خاص اکران می‌شود، هیچ شخصی دخل و تصرفی در چیدمان اکران این فیلم‌ها ندارد، مخصوصا شورای صنفی نمایش، اینجا سینمادار هست به دلیل موقعیت سینمایی که دارد سرگروه سینمایی خودش فکر می‌کند که آن فیلم در این مقطع می‌خواهد قرارداد ببندد فیلم پرفروشی هست یا به طبع برعکسش هر پخش کننده‌ای دوست دارد که فیلمش در بهترین شرایط اکران کند.
وی با بیان اینکه در آئین‌نامه ذکر شده که نمی‌توانیم در ایام محرم فیلم‌های طنز اکران کنیم قاعده‌اش این است که بعد از محرم اکران می‌شود یا در عید نوروز، این‌ بستگی به نوع قرارداد سینمادار و پخش‌کننده دارد و زمانی که برای اکران مشخص می‌کنند، گفت: علاوه بر این 6 گروه، گروه هنر و تجربه که درحال اکران فیلم‌ها است و گروه آزاد که در یک ضوابط خاصی اکران می‌کند.
فرجی پیرامون دلایل به توافق نرسیدن برای اکران فیلم رستاخیز نیز اظهار داشت: پخش فیلم رستاخیز مرتبط با حوزه هنری بود و بعد از اینکه نامه‌ای که از سوی دستاندرکاران این فیلم ارائه شد از بخش آن جلوگیری شد و تاکنون پروانه نمایشی برایش صادر نشده و تصمیمی هم برای اکران شدن این فیلم گرفته نشده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار