رتبه اول ستادهای اسکان فرهنگیان کشور به استان اصفهان رسید
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال رتبه اول ستادهای اسکان کشور به استان اصفهان رسید، اظهار کرد: استان اصفهان در نوروز امسال با افزایش 20 درصدی مسافر نسبت به سال گذشته روبرو شده است.
به گزارش ایمنا، محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: همکاری و تعامل دو سویه همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط در این موضوع دخیل بوده است.
وی ضمن قدردانی از تعاملات و همدلی های شهرداری اصفهان در ستادهای اسکان، افزود: خدا را شاکریم که بار دیگر سالی به وجود آمد که بتوانیم با همدلی، مساعدت و همکاری شهرداری خدمات ارزنده ای به مسافران نوروزی ارائه دهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: باید بتوانیم به همه افرادی که اصفهان را به عنوان محل سفر انتخاب می کنند خدمات ارزنده ای ارائه دهیم و خدا را شاکریم که چنین توفیقی حاصل شد و همه همکاران توانستند فرصت خود را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند.
قائدیها در ادامه از اعضای مجموعه ستادهای فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه اعضای مسوول در ستادها توانسته اند با نهایت درایت و همدلی برای هدایت و پذیرش مسافران نوروزی تلاش کنند.
تجهیز یک هزار و 360 مدرسه در سراسر استان
وی گفت: یک هزار و 360 مدرسه در سراسر استان در قالب 13 هزار و 650 کلاس درس برای ورود مسافران نوروزی تجهیز شده است و امسال کلاس های گروه«ج» حذف شده و گروه های «الف» و «ب» با موقعیت و امکانات ویژه آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی بوده اند.
قائدیها با بیان اینکه بیش از دو هزار و 900 نفر در طول شبانه روز برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی آماده بودند، تصریح کرد: برنامه ریزی و آماده سازی ستادهای اسکان برای پذیرایی از مسافران نوروزی، آماده سازی نرم افزار مسافریار در مجموعه های ستاد اسکان فرهنگیان، تهیه شیوه نامه مدون برای پذیرش مسافران و حضور در ستادهای هدایت آنها در همه ستادهای اسکان از مهمترین اقداماتی است که برای رفاه حال مسافران انجام شده است.
وی گفت: 145 هزار و 58 خانوار بالغ بر 520 هزار و 325 نفر و یک میلیون و 304 هزار و 830 نفر روز از بیست و پنجم اسفندماه 95 تا ساعت 8 صبح دهم فروردین ماه 96 در مجموعه های ستاد اسکان فرهنگیان استان اصفهان پذیرش شده اند که این آمار در شهر اصفهان 84 هزار و 133 خانوار بالغ بر 301 هزار و 389 نفر و قریب به 756 هزار و 744 نفر روز در شهر اصفهان بوده است.
وی فعالیتی که در استان اصفهان برای مسافران نوروزی انجام می شود را خاص و نمونه قلمداد کرد و اذعان داشت: به جرات می توان گفت شاید نمونه فعالیت هایی که در استان اصفهان انجام می شود در هیچ کدام از استان ها انجام نشود و از استان اصفهان هم هیچ عملی به غیر از این انتظار نمی رود.
همدلی و همسویی اعضا در خدمات رسانی به مسافران نوروزی زبانزد است
قائدیها با بیان اینکه همدلی و همسویی اعضا در خدمات رسانی به مسافران نوروزی زبانزد است، ابراز داشت: اصفهانی ها توانستند خدمات ارزنده ای به مسافران نوروزی ارائه دهند و مسافرانی که به اصفهان می آیند علاقمند هستند که در اصفهان، خدماتی ارزنده ای به آنها ارائه شود چرا که این شهر به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری شایسته بهترین هاست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه همه امکانات و خدماتی که در بخش های مختلف آموزشی و پرورش وجود دارد بسیار مطلوب است، تصریح کرد: نماینده همه دستگاه هایی که در این جمع وجود دارند باید بدانند که روزهای پایانی ارائه خدمت را طی می کنند و در روزهای آینده با موج بسیار سنگینی از ورود مسافران به اصفهان روبرو خواهند شد و استان اصفهان باید به عنوان یک استان پایلوت در این زمینه آماده باشد تا مسافران لحظاتی خوبی را در اصفهان طی کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه متولی باید در کنار سایر دستگاه ها خدمات شایسته ای را به مسافران ارائه دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سیاست های اتخاذ شده در زمینه خدمت رسانی مطلوب به مسافران خاطر نشان کرد: همدلی، تعامل و همسویی با دستگاه ها به ویژه ستاد خدمات شهری و استانی است یکی از سیاست های اتخاذ شده در این عرصه است.
قائدیها با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر برای مسافران جلسات هفتگی و توجیهی متعددی برای مسوولان بخش های اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شده است،اذعان داشت: اگر همدلی و همسویی زیربنای موفقیت در برنامه های خدمت رسانی است و اگر همدلی و همسویی وجود نداشته باشد در نهایت خروجی مطلوب نخواهد داشت و خوشبختانه در حال حاضر خروجی مطلوبی از ستادهای اسکان فرهنگیان رخ داده است و همه کارکنان مجموعه های ستاد اسکان فرهنگیان با آموزش و پرورش همراه و همگام شدند. ما نیز درصدیم خروجی مطلوبی ارائه دهیم و در این راستا هر لحظه شاهد ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به مسافرین فرهنگی و غیر فرهنگی هستیم.
80 درصد مسافران پذیرش شده در ستادهای اسکان فرهنگیان، فرهنگی هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 80 درصد مسافران فرهنگی و 20 درصد مسافران غیر فرهنگی و شاغل در ادارات دولتی و مشاغل آزاد در ستادهای اسکان فرهنگیان پذیرش شدند و وظیفه ماست که به همه مسافران نوروزی خدمت رسانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ستادهای اسکان سفر و تجهیز مجموعه های آموزشی از پانزدهم آبان ماه آغاز شده است، خاطر نشان کرد: 18 جلسه در طول سال و قبل از ایام نوروز با حضور مدیران ارشد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد و جلسه ویژه معاونت پشتیبانی و کارشناسان تعاون به صورت مداوم برگزار ادامه دارد.
قائدیها از برگزاری نشست های 47 کارگروه ستاد مرکزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: کمیته حراست، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات به صورت مکرر در شبانه روز به شکایات رسیدگی می کردند و بازدید های متعددی در ستادهای اسکان داشتند و برای رفع نواقص گزارش های مکرری را به همکاران ابلاغ می کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کمیته فناوری، تدارکات و تجهیزات، پوشش اسکان در مدارس غیر دولتی و کمیته اسکان ویژه برای مهمانان خاص و کمیته هماهنگی از دیگر کمیته های ایجاد شده برای خدمت رسانی مطلوب تر بوده است.
قائدیها گفت: 25 جلسه را با حضور کارشناسان تعاون برگزار شد و توانستیم 44 ستاد اسکان را در سراسر استان اصفهان تشکیل دهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه ستادهای اسکان فرهنگیان از بیست و هشتم اسفندماه 95 برای ارائه خدمات به مسافران آماده بوده اند، بیان کرد: ارائه غذای گرم به مسافران نوروزی. حضور فعال در ستادهای شهرداری، میراث فرهنگی و استانداری، کمک به روند اسکان در شهر اصفهان و هماهنگی با همه نهادهای و ارگان هایی که با ستاد خدمات سفر مرتبط می شوند از عمده فعالیت هایی است که در این مدت انجام شده است.