تداوم خشکسالی در اصفهان

مسئول اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کاهش ذخایر آب‌‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تاکنون بارش نداشتیم شاهد کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی در اصفهان هستیم و خشکسالی همچنان ادامه دارد.

مسئول اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کاهش ذخایر آب‌‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تاکنون بارش نداشتیم شاهد کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی در اصفهان هستیم و خشکسالی همچنان ادامه دارد.
حسن خدابخش در گفت‌‌وگو با تسنیم با بیان اینکه بارش‌ها تاکنون زیر سطح نرمال بوده است، اظهار داشت: از مهرماه تاکنون بارش باران در سطح استان اصفهان نداشتیم.
وی افزود: براساس شاخص‌های هواشناسی در سال زراعی 95 - 96 در اکثر نقاط استان بارش‌ها کمتر از حد نرمال بوده البته ممکن است برخی نقاط استان بارش‌ها از سال گذشته بیشتر بوده باشد اما نسبت به حد نرمال به جز چند نقطه در غرب استان که کمی از حد نرمال بیشتر بوده بقیه نقاط شاهد بارش کمتری بودند.
مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بیشتر بارش‌هایی که بیشتر از حد نرمال بوده در خوانسار و گلپایگان صورت گرفته است ولی در سرچشمه‌های استان همچون فریدون‌شهر و داران بارش‌ها در حد نرمال بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته در فصل بهار هم بارش‌های رگباری در برخی از نقاط استان داشتیم که در برخی از نقاط سیل‌خیز منجر به سیل و تگرگ شد اما به هر حال بارش‌ها کم بوده است.
خدابخش با بیان اینکه بارش‌های زراعی شهر اصفهان در سال گذشته 90 میلی‌متر بوده است، بیان کرد: این در حالی است که این میزان بارش قریب به 27 درصد کمتر از حد نرمال بوده است.
وی به کاهش ذخایر آب‌‌های زیرزمینی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مهرماه سال جاری بارش نداشتیم به صورت مرتب شاهد کاهش ذخایر آب زیرزمینی هستیم و خشکسالی همچنان ادامه دارد و این خشکسالی بدتر از گذشته می‌شود.
مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه از نظر هواشناسی بارشی نداشتیم عموماً میزان مصرفی هم از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.
وی در پاسخ به این سئوال که بارش‌های امسال از چه زمانی آغاز ‌می‌شود، اظهار داشت: شرایط بارش‌های امسال چندان خوب نیست، در این راستا سیستم ضعیفی برای روز جمعه و شنبه داریم که به نظر می‌رسد در صورت فعالیت این سیستم به صورت بسیار جزئی و چند قطره‌ای در مناطق جنوبی و یا غربی استان بارش داشته باشیم.
خدابخش افزود: بارش آن چنانی برای روزهای جمعه و شنبه پیش بینی نمی‌کنیم ولی پییش بینی ما این است که بارش امسال بعد از 22 آبان‌ماه آغاز شود این در حالی است که این پیش‌بینی تنها در حد گمانه زنی‌ها است و با اما و اگرهایی روبه‌روست، امسال پاییز خوبی از نظر بارشی نداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار