تکیمل ایستگاه های متروی امام حسین و میدان انقلاب تا پایان امسال
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به روند تکمیل ایستگاههای خط یک متروی اصفهان گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، دو ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال تکمیل میشود.
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به روند تکمیل ایستگاههای خط یک متروی اصفهان گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، دو ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال تکمیل میشود.
جواد شعرباف در گفتگو با ایمنا ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل ایستگاههای امام حسین(ع) و انقلاب متروی اصفهان، اظهار کرد: ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال از نظر قراردادی تکمیل و مقرر شده که تا پایان سال بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، تجهیز ایستگاهها انجام شود تا به مرحله بهرهبرداری برسد.
وی ادامه داد: قرار است که تا پایان ماه بخشهای باقیمانده خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به گونهای تکمیل شود که در اختیار سازمان نوسازی قرار گیرد و پس از آن سازمان نوسازی و بهسازی اقداماتی در این خصوص انجام داده و فعالیتهای مورد نظر در این زمینه را اجرایی میکند.
مشاور عالی شهردار اصفهان درباره اینکه چه زمانی خیابان چهارباغ عباسی در اختیار سازمان نوسازی قرار میگیرد، بیان کرد: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، بخش مورد نظر سازمان نوسازی و بهسازی در سمت شرق خیابان چهارباغ عباسی در اختیار این سازمان قرار گیرد و باند شرقی خیابان تحویل سازمان میشود.
وی ادامه داد: پس از آن قرار است سازمان نوسازی و بهسازی اقداماتی در این زمینه انجام دهد و اقدامات مرتبط با پیادهراهسازی چهارباغ را اجرا کند.
شعرباف پیرامون وضعیت ساخت ایستگاه امام حسین(ع) و ایستگاه انقلاب بیان کرد: بر اساس فعالیتهای اجرایی صورت گرفته، تکمیل این دو ایستگاه در شرایط مناسبی قرار دارد زیرا پیشرفت ساخت ایستگاهها بالا بوده و تلاش ما بر این است که در زمان مورد نظر این ایستگاهها تکمیل شود.
وی ادامه داد: این دو ایستگاه در زمان تکمیل با سرعت خوبی پیش رفته و در زمان مقرر بحث تکمیل سازه آن اجرایی شد که این در نوع خود بسیار خوب به شمار میرود.
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به دشواری اجرای این پروژه و اتفاقات صورت گرفته در این خصوص، افزود: ایستگاه انقلاب از نظر سختی کار با مشکلاتی نظیر ترافیک و بسته شدن خیابان چهارباغ عباسی، برداشتن درختهای خیابان چهارباغ و همچنین کففرش تاریخی چهارباغ عباسی مواجه بود و این موضوع سبب شد که پیش از شروع عملیات اجرایی آن، فعالیتهای باستانشناسی صورت گیرد تا دغدغه میراث فرهنگی نیز احصا شده و مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به ضرورت کشت درخت در این مسیر، نیاز بود که سقف آن به صورت قوسی طراحی و اجرا شود که این نیز در نوع خود یک اتفاق مهم به شمار میرفت. ؛ این سازه خاص بتنی به صورت قوسی با دهنه ۲۵ متر طراحی شده و هیچ ستونی در میان آن دیده نشده که این مسئله نیز در نوع خود قابل توجه است.
شعرباف تاکید کرد: از سوی دیگر جابجایی تأسیسات در این نقطه بسیار خاص و حساس بود زیرا کلکتور اصلی فاضلاب شهر و لوله آب ۱۰۰۰ در این نقطه قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین(ع) نیز به دلیل موضوعات ترافیکی از اهمیت خاصی برخوردار بود و به همین دلیل ۱۱ فاز ترافیکی برای این ایستگاه اجرا شده تا پروژه به صورت مرحلهای اجرا شود، گفت: مسائل میراثی، باستانشناسی و حفظ کانال تاریخی نیز در این زمینه بسیار قابل توجه بود که اقدامات بسیار ویژهای در خصوص آن صورت گرفت.
مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جابجایی تأسیسات ایستگاه امام حسین(ع) نیز یک پروژه بسیار خاص به شمار میرفت که اقدامات مهمی درباره آن اجرایی شد.
وی اضافه کرد: همه تلاش ما در سازمان قطارشهری اصفهان بر این است که تا پایان سال، خط یک متروی اصفهان بر اساس قول شهردار اصفهان تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز میشود و با عبور از ایستگاههای بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هماکنون در ایستگاههای سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمترسانی میکند.
قرار است که تا پایان سال ۹۶، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهرهبرداری از ایستگاههای باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاههای باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهرهبرداری برسد.
سازمان قطار شهری بر این اعتقاد تأکید دارد که، بهره برداری مطمئن، ایمن و سریع از اصلی ترین فاکتور های ایجاد سامانه های حمل ونقل ریلی است، لذا نگرش کیفیت مدار در ساخت خطوط ریلی یک رسالت مهم واساسی سازمان به شمار می رود.