2 کشته در زمین لرزه مشهد

بر اساس آمار اولیه وقوع زمین لرزه 6 ریشتری در روستای سفید سنگ واقع در شهرستان فریمان خراسان رضوی تاکنون 2 کشته و 17مصدوم برجا گذاشته است.

2 کشته در زمین لرزه مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این زلزله در استان خراسان رضوي و حوالی سفيد سنگ ساعت 10:39:10 رخ داده است.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: 60.26، عرض جغرافیایی: 35.83 و در عمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

زمین لرزه یاد شده در 24 کیلومتری سفيد سنگ (خراسان رضوي)، 38 کیلومتری قلندرآباد (خراسان رضوي) و 40 کیلومتری فريمان (خراسان رضوي) و 81 کیلومتری مشهد و 319 کیلومتری بجنورد اتفاق افتاد.پس از زمین‌لرزه ۶ ریشتری در سفید سنگ ۵ پس‌لرزه به قدرت‌های ۴.۷ ریشتر، ۴ ریشتر، ۳.7 ریشتر، ۴.۴ ریشتر و ۳.۷ ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

در پی وقوع زلزله در مشهد، ماموران ۴۸ ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و کلیه خودروهای عملیاتی به دستور معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند.

**رئيس اورژانس كشور گفت: بر اساس بررسي هاي انجام شده تاكنون حداقل 2 نفر کشته و 17مصدوم از حادثه زلزله مشهد به مراكز درماني انتقال پيدا كردند.

پيرحسين كوليوند در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: فعلاً آمار دقيقي در خصوص جانباختگان احتمالی و ميزان مصدوميت در اختيار نداريم .
وي گفت: با تصاويري كه از بالگرد هاي هوايي ارزيابي شده در مناطق آب روان و چالش تخريب ساختمان ها به خوبي مشاهده مي شود.
رئيس اورژانس كشور افزود: هنوز آماري در خصوص كشته شدگان احتمالي اين حادثه در اختيار نداريم.

رئيس اورژانس كشور گفت: خسارات ناشي از زلزله مشهد در مناطق روستايي و بويژه منطقه سرخس بيش از ساير مناطق است.
پير حسين كوليوند افزود: هنوز به علت قطع راه هاي ارتباطي و خطوط تلفن؛ آماري از تلفات جاني اين حادثه در اختيار نداريم.
وي گفت: در مناطق روستايي به خصوص كلاته منار، كار و خش تخريب شده است و بر اساس تصاوير هوايي كه توسط بالگردها گرفته شده شديد است. به ويژه نيروهاي امدادي هرچه به سمت سرخس نزديك مي شوند تخريب ها بيشتر است.
رئيس اورژانس كشور افزود: نيروهاي امدادي در منطقه سفيد سنگ مستقر شده اند و بر اساس گزارش هاي رسيده خسارات اين منطقه زياد نيست.
**زارع استاد پژوهشگاه زلزله در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه زلزله امروز در 86 کیلومتری جنوب شرقی مشهد رخ داده است، گفت: لرزش در شهر مشهد و خصوصا ساختمانهای بلند به شدت احساس شده است.

او با بیان اینکه منطقه حادثه یکی از لرزه خیزترین مناطق ایران است افزود: پس لرزه ها ادامه دارد.

به گفته ی زارع زلزله ای با حدود قدرت 6 ریشتر حدود یک ماه پس لرزه خواهد داشت.

استاد پژوهشگاه زلزله گفت: شهرها و روستاهایی که در اطراف کانون زمین لرزه هستند باید اصول ایمنی را رعایت کنند.
**هشتمین و نهمین پس لزره با قدرت 4.1 و 3.2 ریشتر سفید سنگ را لرزاند.

**رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام پنج تیم ارزیاب هلال احمر که شامل 25 نفر هستند به مرکز زلزله خراسان رضوی در سفید سنگ خبر داد.

مرتضی سلیمی گفت: در هشت کیلومتری منطقه وقوع زلزله، هلال احمر دارای پایگاه امداد و نجات است و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی همچنین از اعزام بالگرد به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: منتظر اعلام ارزیابی های اولیه هستیم.
سلیمی درباره میزان خسارات احتمالی گفت: به دلیل قطع بودن تلفن ها تنها از طریق بی سیم با تیم های ارزیابی در تماس هستیم.

**مدیر کل روابط عمومی راه آهن با اعلام اینکه اختلالی در حرکت قطار های به سمت مشهد ایجاد نشده است گفت: حرکت قطارها از سراسر کشور به مقصد مشهد طبق برنامه انجام می‌شود.

**رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ مشکل فنی از نظر ارتباطی در این استان وجود ندارد و تنها به دلیل ایجاد ترافیک ارتباطی و تماس های مکرر هموطنان در شهرهای زلزله زده، احتمال اختلال وجود دارد.

**کلیه مدارس فریمان در شیفت عصر امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ تعطیل است.

** معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر: ۴ روستای (چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار)شهرستان سرخس ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار تخریب شدند.

اتوبوس‌ها و آمبولانس ها به منطقه اعزام شده‌اند و 10 آمبولانس اضافه هم به منطقه اعزام شده‌اند. تمام بیمارستان های مشهد و فریمان در حالت آماده باش هستند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار