عزم جهانی حمايت از برجام است

مدیر کمیسیون انرژِی اتحادیه اروپا گفت: عزم جهانی بر این است که ابتدا از برجام حمایت كند.

مدیر کمیسیون انرژِی اتحادیه اروپا گفت: عزم جهانی بر این است که ابتدا از برجام حمایت كند.

به گزارش ايسنا، دومینیک ریستوری، امروز (سه‌شنبه) در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع "همکاری های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم اندازها" كه در هتل عباسي اصفهان در حال برگزاري است، اظهار كرد: امیدواریم گام های بعدی نشان دهنده تداوم همکاری ما باشد. عزم جهانی بر این است که ابتدا از برجام حمایت كند و ثانیا برای افزایش همکاری ها در زمینه انرژی هسته است و به صورت کلی در زمینه انرژی جلسات بسیار خوبی در تهران داشته ايم.

وي در خصوص اجرای کامل برجام و نقش مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی در اين زمينه گفت: آژانس متعهد است که بر روي اجراي برجام نظارت کند و خیلی خوشحالم بگویم تاکنون آژانس گفته است ایران به صورت کامل تعهدات خود را اجرایی کند. در ملاقلات با آقای آمانو ایشان به من گفت ایران به صورت کامل به تعهدات خود عمل کرده است.مدیر کمیسیون انرژِی اتحادیه اروپا تصریح کرد: به خاطر اینکه پیوست سه برجام اجرایش برای ایران مهم است. امیدوارم ایران آن را درست اجرا کند. ایران به تعهدات خود پایبند است می تواند به صورت داوطلبانه قسمت هایی از این پیوست را اجرایی کند و این ضمانت ما را در زمینه کنترل موادی که استفاده دوگانه دارند بیشتر می کند.

ریستوری خاطر نشان کرد: آژانس انرژی اتمی ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده و این بسیار عالی و ضروری است و ایران نیز به جهان اثبات کرده که متعهد است.

وی ادامه داد: فرانسه در اتحادیه اروپا بزرگترین استفاده کننده از انرژی هسته ای است. 120 گیگا بایت انرژی از نیروگاه هسته ای تولید می‌کنیم. اتحادیه اروپا سعی می کند تمام استانداردهای ایمنی را رعایت کند. هم‌چنین در فرآیند غنی سازی فرانسه جز نخستین کشورهایی است که تکنولوژی در زمینه غنی سازی را اجرایی کرد و در این زمینه تجارب بسیار ارزشمندی داریم.

مدیر کمیسیون انرژِی اتحادیه اروپا با بیان اینکه امروز انرژی هسته ای 26 درصد برق اتحادیه اروپا را تامین می کند، گفت: اتحادیه اروپا پیشگام استفاده از انرژی تجدید پذیر است و 56 درصد انرژی خود را از این طریق تامین می‌کند و این امر در کاهش گازهای گلخانه ای بسیار موثر است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار