عدم مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و از این نظر وضعیت مطلوبی در استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و از این نظر وضعیت مطلوبی در استان وجود دارد.

به گزارش فارس ، شهرام موحدی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای اداره دامپزشکی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سال گذشته در سراسر استان اصفهان بیش از 13 میلیون نوبت واکسیناسیون دام انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از مهمترین رسالت‌های سازمان دامپزشکی است، افزود: در همین مدت بیش از 180 تست سل و بیش از 160 هزار خونگیری تب مالت از دام‌های استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته مراقبت‌های بهداشتی با هدف مقابله با بیماری تب برفکی در استان افزایش یافته و در حال حاضر وضعیت خوبی در استان حاکم است.

وی با بیان اینکه تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی دامی است که سویه‌های متعددی دارد، بیان داشت: با ورود سویه‌های جدید ویروس به هر منطقه سبب کاهش تولید و مرگ و میر در دام‌ها به ویژه در دام‌های جوان و تازه متولد شده می‌شود.

موحدی با بیان اینکه استان اصفهان دارای جمعیتی بالغ بر سه میلیون رأس دام سبک است، تأکید کرد: برخی از این دام‌ها به صورت کوچ رو و فصلی هستند و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون آنها بسیار دشوار است و همکاری دامداران برای انجام واکسیناسیون بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه تب برفکی به دلیل ضررهای بسیار اقتصادی ناشی از کاهش تولید، مرگ و میر و هزینه‌های درمانی، می‌تواند صنعت پرورش دام استان را تحت تاثیر خود قرار دهد، اذعان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و از این نظر وضعیت مطلوبی در استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال 95 و از ابتدای سال 96 تاکنون محصولات دامی استان به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ گواهی صادرات شیر به اوراسیا و اتحادیه اروپا یکی از مهمترین دستاوردهای استان اصفهان بود، اضافه کرد: این موفقیت تأثیر زیادی در بهبود معیشت دامداران و رونق صنعت گاوداری در استان داشت.

موحدی ابراز داشت: مواد خام دامی در صورتی قابلیت صادرات دارند که دارای کد صادرات دامپزشکی باشند و کشورهای مقصد فقط به محصولاتی اجازه ورود به کشور خود را می‌دهند که دارای کد دامپزشکی باشند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار