اشتغال‌زایی در موقوفات جدی گرفته شود

استاندار اصفهان در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یکی از بسترهای تحقق اهداف دین و شریعت عامل وقف است و در این راستا باید گردشگری مذهبی و اشتغال‌زایی در موقوفات مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یکی از بسترهای تحقق اهداف دین و شریعت عامل وقف است و در این راستا باید گردشگری مذهبی و اشتغال‌زایی در موقوفات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس ، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان‌های استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج پاسدار واقعی حریم ولایت، شهادت و دفاع از دین است.

وی به فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف برخلاف تصور که یک اداره ایستا است، ولی پویایی خاص خود را دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: مسئله وقف از ابعاد مختلف به ویژه در جوامع دینی و مذهبی دارای ارزش است و یکی از بسترهای تحقق اهداف دین و شریعت عامل وقف است.

وی بیان داشت: یکی از عوامل ایجاد رضایت برای افراد جامعه در بحث کمک به هم نوع و ایجاد انس و الفت وقف است و این موضوع حتی در جوامع غیراسلامی هم وجود دارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه وقف علاوه بر پویایی و دوام در کارگشایی و رفع مشکل ماندگاری و پایداری بالا دارد، عنوان کرد: کارکردهای وقت در الفت جامعه و ایجاد نهادهای اجتماعی بسیار بالا و موثر است و در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی هم موثر عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های پویا بودن وقف بررسی نیازهای جامعه، نیازهای روز، جهت دهی نیات واقفین و پیش‌بینی نیازهای آینده در جهت نیات واقفین است و می‌توانیم نیات جدید را القا کنیم و آینده نگری نیز داشته باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه تبدیل به مراکز فرهنگی شود در دستور کار قرار گیرد و می‌تواند نیازهای بخش عمده‌ای از جامعه به ویژه جوانان را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ترغیب واقفین برای ساخت بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی به ویژه انس با قرآن با توجه به دریافت‌های جدید از رموز قرآن و آشنا کردن جوانان با مفاهیم قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

مهرعلیزاده گردشگری مذهبی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: تشویق و ترغیب بخش خصوصی و واقفین برای این موضوع بسیار مهم است و جذب گردشگر خارجی برای بازدید از این اماکن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید اشتغال‌زایی در موقوفات جدی گرفته شده و نیات واقفین برای ایجاد مراکز بزرگ اشتغال و کارآفرینی جهت دهی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار