رسانه آمریکایی: اتهامات هکر ایرانی بازی تاج‌وتخت سیاسی است

اخیرا وزارت دادگستری آمریکا یک فرد ایرانی را به هک کردن شرکت اچ‌بی‌او متهم کرد. یک رسانه آمریکایی می‌گوید این اتهامات سیاسی است.

اخیرا وزارت دادگستری آمریکا یک فرد ایرانی را به هک کردن شرکت اچ‌بی‌او متهم کرد. یک رسانه آمریکایی می‌گوید این اتهامات سیاسی است.
به گزارش فرارو به نقل از شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی، هنگامی که اوایل سال جاری اچ‌بی‌او هک شد، رسانه‌ها توجه زیادی به این مسئله کردند. کسانی که این شرکت را هک کردند نه تنها قسمت‌هایی از سریال‌های معروف را به سرقت بردند بلکه فیلمنانه سریال معروف بازی تاج و تخت را نیز بدست آوردند.
بازی تاج و تخت یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های تلویزیونی است.
هنگامی که مقامات فدرال آمریکا اتهاماتی علیه بهزاد مصری اعلام کردند، این مسئله به شکل قابل توجهی در رسانه‌ها انعکاس یافت. بهزاد مصری کسی است که ادعا می‌شود مسئول هک کردن سیستم اچ‌بی‌او است.
روزنامه واشینگتن‌پست گزارش داد که تلاش برای اعلام اتهامات مرتبط با ایران، باعث نگرانی داخلی در وزارت دادگستری آمریکا شده است. زیرا مقامات این وزارت‌خانه نگران هستند که اعلام این اتهامات بخشی از تلاش دولت ترامپ برای اعمال فشار بر کنگره است تا تحریم‌هایی علیه ایران تصویب کند.
در همین رابطه، مقامات فدرال آمریکا نگرانی خودشان از اعلام اتهامات را مطرح کردند، زیرا معتقدند آشکارسازی این اتهامات تحقیقات جاری در این باره را به خطر خواهد انداخت.
گزارش واشینگتن‌پست - اگر دقیق باشد - واقعا گیج کننده است. این گزارش یک حرکتی را توصیف می‌کند که در آن دولت ترامپ امیدوار است یک شرایط سیاسی معینی را ایجاد کند. ظاهرا ترامپ خواستار اعمال فشار بر کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.
در همین راستا، دولت ترامپ برای پیشبرد برنامه سیاسی کاخ سفید از دادستان‌های وزارت دادگستری خواسته پرونده‌های مرتبط با ایران را علنی کنند.
طبق گفته وزارت دادگستری، این اقدام دولت ترامپ ممکن است بر روند پیگیری قانونی تاثیر معکوس بگذارد. با این حال با فشار ترامپ این اتفاق افتاد. فشاری که نه تنها فرآیند اجرای قانون در پرونده‌های کنونی را بلکه استقلال خود وزارت دادگستری را نیز تضعیف می‌کند.
این شبکه آمریکایی درپایان نوشت: شاید عادت کردن به رسوایی‌های جهانی ترامپ آسان شده باشد - که البته تعدادشان زیاد است -، اما سیاسی کردن اجرای قانون فدرال، مسئله بزرگی است و خطر بشدت دراماتیکی را به همراه دارد. این امر این احتمال را دارد که دموکراسی ما را به شکل اساسی تضعیف کند.
اخبار روز گدشته درباره هک کردن اچ‌بی‌او، معنایی خیلی بیش از صرفا هک کردن اچ‌بی‌او داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار