افزایش آمار رسمی مبتلایان به بیماری ایدز در اصفهان

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از افزایش آمار مربوط به مبتلایان به بیماری ایدز در سطح شهر اصفهان خبر داد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از افزایش آمار مربوط به مبتلایان به بیماری ایدز در سطح شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش فارس ، مسعود مهدویان‌فر با اشاره به افزایش آمار مربوط به مبتلایان به بیماری ایدز در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: طبق آمار مرکز بهداشت، در اصفهان نیز همچون سایر کلان‌شهرها تعدادی افراد مبتلابه بیماری ایدز شناسایی‌شده، با این‌وجود کارشناسان تأکید دارند که آمار واقعی بیشتر از این تعداد شناسایی‌شده خواهد بود چراکه در کشور ما تعداد زیادی از مبتلایان شناسایی نشده و حتی خود بیماران نیز از بیماری خود آگاهی ندارند.

وی مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری در ایران و اصفهان را اعتیاد تزریقی دانست و خاطرنشان کرد: 70 درصد مبتلایان به ایدز معتادان تزریقی بوده و بر اساس آمارها ابتلا از طریق روابط جنسی پرخطر نیز در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان به نقش پررنگ شهرداری‌ها در موضوع پیشگیری و فرهنگ‌سازی به‌ویژه در موضوعات مربوط به‌ سلامت شهروندان اشاره‌کرد و گفت: در برنامه چهارم ملی پیشگیری از ایدز از شهرداری‌ها خواسته‌شده تا از طریق اطلاع‌رسانی و اجرای برنامه‌های آموزش محور گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری از ابتلا به ایدز برای شهروندان برداشته شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سلامت شهرداری اصفهان ادامه داد: از آن‌جایی‌ که ممکن است عده‌ای از شهروندان رغبتی به فراگیری مهارت‌های پیشگیری از طریق رسانه‌های رسمی نداشته باشند و به‌ نوعی دسترسی به آن‌ها سخت باشد، شهرداری می‌تواند از طریق تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در ضمن برنامه‌های شهری به این دسته از شهروندان دسترسی پیدا کرده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها منتقل کند.

مهدویان‌فر در ادامه به اقدامات شهرداری اصفهان در راستای آموزش اقدامات پیشگیرانه به شهروندان اصفهانی اشاره‌ و تصریح کرد: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته ملی کنترل و مبارزه با ایدز که مصادف با 8 لغایت 14 آذرماه با شعار سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به ایدز خواهد بود.

وی افزود: شهرداری اصفهان اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و عموم شهروندان، برپایی غرفه‌های آموزشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و تست خون از عموم شهروندان در سطح شهر، اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع پیشگیری از ایدز، استقرار اتوبوس سلامت در محلات شهر اصفهان به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و غربالگری و رونمایی از پوسترها و طرح‌های گرافیکی با موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز در روز سه شنبه 7 آذر ماه در جاده چهارباغ را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سلامت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توان و پتانسیل سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه همواره مدنظر بوده و در اجرای برنامه‌های مربوط به هفته ملی مبارزه با ایدز نیز از توان نیروهای خودجوش و داوطلب مردمی نیز استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار