واشنگتن: کمک‌های تسلیحاتی به شرکای‌مان در سوریه را کاهش می‌دهیم

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در سایه پیشروی‌های حاصل شده علیه داعش، ایالات متحده ممکن است حمایت‌های تسلیحاتی خود از گروه‌های خاص در سوریه را متوقف کند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در سایه پیشروی‌های حاصل شده علیه داعش، ایالات متحده ممکن است حمایت‌های تسلیحاتی خود از گروه‌های خاص در سوریه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش مناطق تحت تصرف داعش، "ما در وضعیتی هستیم که می‌توانیم ارائه تجهیزات نظامی به گروه‌های خاص را متوقف کنیم".

وی افزود: اما این امر به معنی توقف تمامی حمایت‌ها از آن گروه‌ها نیست.

سخنگوی کاخ سفید اسامی این گروه‌ها را که حمایت آمریکا از آنها متوقف خواهد شد، اعلام نکرد.

وزارت دفاع آمریکا به توقف کامل انتقال سلاح‌ها اشاره‌ای نکرد.

سندرز همچنین افزود:‌ هدف ما از همان ابتدا کمک به شکست داعش بود و ما پیشروی زیادی در این زمینه داشتیم و اگر این شکست قطعی شود ما ارسال تجهیزات نظامی به برخی گروه‌ها را متوقف می‌کنیم.

وی درباره موضع واشنگتن در قبال باقی ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد، دولت آمریکا هیچ تغییری در موضع کنونی‌اش نداده است.

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه بر لزوم بازپس‌گیری سلاح‌هایی که آمریکا به یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه داده، تاکید کرد.

وی تصریح کرد، اظهارات دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا که گفت کشورش مجهز کردن یگان‌های مدافع خلق کرد به سلاح را متوقف می‌کند اهمیت زیادی دارد اما تنها حرف زدن فایده و ارزشی ندارد.

بوزداغ بر اهمیت تلاش آمریکا در زمینه بازگرداندن سلاح‌هایی که به کردهای سوریه داده، تاکید کرد و افزود: ما وعده‌های آمریکا در این باره را پیگیری می‌کنیم.

وی تماس تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را در این زمینه نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند.

پیشتر آنکارا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که دستوراتی را مبنی بر عدم ارائه سلاح‌ به نیروهای کرد سوری صادر کرده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار