مبتلایان به ایدز بیمار است نه مجرم

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: باید به مبتلایان ایدز به چشم بیمار نگاه کنیم نه به دید یک مجرم.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: باید به مبتلایان ایدز به چشم بیمار نگاه کنیم نه به دید یک مجرم.

دکتر رضا فدایی در گفتگو با ایمنا، افزود: پس از گذشت سالها خوشبختانه تجربیات زیادی در ارتباط با روش های موفق مبارزه با ایدز به دست آمده که مهمترین آنها آگاه سازی نسل جوان و گروه های آسیب پذیر است.

وی تصریح کرد: تاکنون از روش های مختلفی برای آگاه سازی نسل جوان درباره حفاظت از بدن دربرابر ایدز و چگونگی روش های انتقال ایدز استفاده شده و در حال حاضر خوشبختانه سطح آگاهی افراد بالا رفته است اما البته هنوز کافی نیست.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: طی سالهای اخیر درباره بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به ایدز و طولانی شدن عمر آنها دستاوردهای خوبی به دست آمده و در تشخیص بیماری به راهکارهای خوبی دست یافته ایم.

وی مهمترین راه انتقال بیماری ایدز را تماس جنسی، تزریقات آلوده به ویژه استفاده مشترک از سرنگ در بین معتادان همچنین انتقال مادر به جنین خواند و اظهار کرد: همچنان تاکید می کنیم که معاشرت های روزمره، استخر و پوشاک منجر به انتقال بیماری ایدز نمی شود.

فدایی خاطرنشان کرد: باید به مبتلایان ایدز به چشم بیمار نگاه کنیم نه به دید یک مجرم.

وی در ادامه با اشاره به روش های تشخیص ایدز، گفت: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در مرکزدرمانی نواب صفوی واقع در میدان احمد آباد ابتدای خیابان بزرگمهر ایجاد شده و آماده پاسخگویی به افرادی که مبتلا به ایدز شده اند، می باشد.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان یادآور شد: در مرکز درمانی نواب صفوی آزمایش خون رایگان برای تشخیص HIV انجام می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار