افزایش مسابقات با رنکینگ جهانی در ایران به نفع بازیکنان است

ملی پوش گرگانی اسکواش بانوان با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان برای حضور در مسابقات برون مرزی با مشکل روبرو هستند گفت: افزایش مسابقات بین المللی با رنکینگ جهانی می‌تواند در بهبود جایگاه بازیکنانی ایرانی عضو PSA تأثیر مثبتی داشته باشد.

ملی پوش گرگانی اسکواش بانوان با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان برای حضور در مسابقات برون مرزی با مشکل روبرو هستند گفت: افزایش مسابقات بین المللی با رنکینگ جهانی می‌تواند در بهبود جایگاه بازیکنانی ایرانی عضو PSA تأثیر مثبتی داشته باشد.
غزال شرف پور در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: نکته بسیار مهم در مسابقات نشنال کلوز اصفهان سالن بسیار خوبی است که مسابقات در آن برگزار شد. به افزایش ساخت سالن‌های این چنینی در ایران نیاز داریم. افتخار کردم در ایران چنین سالنی داریم، این باعث می‌شود مردم بیشتر و راحت تر به تماشای مسابقات بیایند چرا که نزدیک تر به آن‌ها است، ساخت کورتهای اسکواش در امکان عمومی همچون پاساژها به آشنایی بیشتر مردم از این رشته کمک زیادی می‌کند.
وی در خصوص مسابقات نشنال کلوز اصفهان گفت: مسابقات دارای رنکینگ جهانی PSA است. بازیکنان می‌توانند با شرکت در این مسابقات رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند. برگزاری این مسابقات از دو جهت دارای اهمیت است، علاوه ه بر کاهش هزینه برای بازیکنان از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود. افزایش تعداد این مسابقات با امتیاز رنکینگ جهانی موجب می‌شود که بازیکنانی که برای حضور در مسابقات خارجی مشکلاتی همچون توان مالی و وضعیت تحصیلی دارند امکان پذیر شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو مسابقات ساری و اصفهان برای بانوان دارای رنکینگ جهانی هستند؛ ولی با این حال برای بانوان کم است.
شرف پور که یکسالی است به عضویت انجمن جهانی اسکواش بازان حرفه ای یا همان PSA درآمده است، در خصوص وضعیت خود در رده بندی جهانی اظهارکرد: با توجه به شرایط تحصیلی وموانعی که هست امکان شرکت در مسابقات خارجی را نداشتم و به همین دلیل دارای رتبه 238 هستم. این رنکینگ با توجه به مسابقاتی که شرکت می‌کنیم کاهش پیدا می‌کند امیدوارم بتوانم در مسابقات بیشتر شرکت کنم و این عدد دو رقمی شود.
وی با اشاره به سطح بالای مسابقات و رقابت شدیدی که در جدول مقدماتی بود، تاکید کرد: مسابقاتی که برگزار شد در دو جدول مقدماتی و اصلی برگزار شد. حضور بازیکنان در جدول اصلی بر اساس امتیاز بازیکنان عضو PSA بود. در جدول مقدماتی رقابت بسیار سخت و سنگین بود، چرا که بازیکنانی در این حدول حضور داشتند که بر خلاف برخی از بازیکنان جدول اصلی از نظر فنی و تکنیکی در سطح بالایی بودند، حتی می‌توان گفت فینال‌های زود رسی در جدول مقدماتی داشتیم. به عنوان مثال؛ خود من در نیم نهایی یک بازی بسیار بسیار سنگین و نزدیک داشتم وبه نوعی قربانی شدم و به جدول اصلی راه پیدا نکردم البته این اتفاق می‌توانست برای رقیب من هم رخ دهد.
وی ادامه داد: در مسابقات ساری من به فینال رسیدم اما بر اساس رنکینگ موجود و تعدادنفرات در این دوره در جدول مقدماتی بازی کردم و متاسفانه اتفاقات بدی برایم رخ داد که مقصر آن خودم و بی دقتی‌هایی بود که داشتم.
ملی پوش اسکواش بانوان تصریح کرد: خوشبختانه شاهد داروی های خوبی بودیم. "نواده" یکی از داورانی است که مرتب در مسابقات برون مرزی در حال قضاوت است. بنابراین با حضور چنین داورانی می‌توان گفت داوری‌ها به نسبت خوب بود اما نیاز به داوران بین المللی بیشتری داریم چرا که بازیکنان در مسابقات خارجی شرکت می‌کنند و سطح آن‌ها رو افزایش است و باید داروان نیز به همان نسبت رشد داشته باشند.
وی در خصوص اردوهای تیم ملی گفت: امسال برای 6 ماه دوم سال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در کره جنوبی است به اردو تیم ملی دعوت شدم و توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. 3 دوره انتخابی با حضور 13 نفر داشتیم و در نهایت در جمع 4 نفر نهایی قرار گرفتم. البته مشکلاتی نیز در این زمینه داریم بر خلاف تصور همگان حضور در اردوهای ملی تازه شروع مشکلات ما است؛ دوری از خانواده بماند دوری از تحصیل وعدم همکاری اساتید در دانشگاه و آموزش و پرورش مهم‌ترین مشکل بازیکنان است.
وی ادامه داد: سطح فنی اردوها با حضور مربیان خوبی همچون حیدری و دولتی زاده بسیار خوب است به شخصه برای که در شهر دیگری غیر از تهران هستم بسیار خوب بوده است.
بانوی عضو PSA ایران در پاسخ به این سؤال که آیا موافق برگزاری اردوها خارج از تهران است یا نه؟ خاطر نشان کرد: مسلماً برای استان‌های دیگر خوب است که این اردوها در شهرهایی غیر از تهران برگزار شود، این مساله می‌تواند برای بازیکنان مبتدی یک کلاس آموزشی باشد. اما از دید بازیکنان حرفه ای غیر از تهران خیلی محدود جاهایی را داریم که شرایط و امکانات همزمان خوب بدنسازی، تمرینات تخصصی، امکانات مطلوب تغذیه و ... را داشته باشند. یزد اصفهان و گرگان می‌توانند این شرایط را داشته باشند.
وی در واکنش به صحبت‌های سرمربی تیم ملی، که دیگر بازیکنان را هم رصد می‌کنند یا بازیکنان خوب را به تیم ملی دعوت کند، ایینکه جایگاه خود را ثابت می‌داند یا نه؟ تاکید کرد: صحبتی که همیشه سرمربی تیم ملی دارند، این است که برای جایگاه و پیراهنی که گرفتی باید بجنگی و اینکه من قبول کردم و احترام قائل شدم در اردوها منظم حضور داشته باشم، هیچ وقت این اطمینان را برای حضور قطعی من در تیم ملی نمی‌کند. باید تلاش مضاعفی داشته باشم. مسلماً همیشه چیزی برای پیشرفت وجود دارد که باید برای رسیدن به آن تلاش کنی.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار