75 درصد تماس گیرنده‌ها با " صدای مشاور " خانم هستند

معاون اداره‌‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: به طور میانگین سالانه ۶۰ هزار تماس تلفنی با صدای مشاور در اصفهان برقرار می‌شود.

معاون اداره‌‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: به طور میانگین سالانه ۶۰ هزار تماس تلفنی با صدای مشاور در اصفهان برقرار می‌شود.
مجتبی ناجی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اهمیت سلامت روانی در افراد اظهار داشت: مردم علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روانی و اجتماعی نیاز دارند که می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره یا ارتباط با صدای مشاور مسائل خود را مطرح کنند.
وی افزود: علت 25 درصد تماس‌ مردم با صدای مشاور مشکلات عاطفی و توانایی نداشتن در برقراری ارتباط با دیگران است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خانم‌ها بیشتر پیگیر مسائل مربوط به خانواده، همسر و فرزندان هستند، بیان کرد: حدود 75 درصد تماس گیرنده‌ها خانم‌ها هستند که بیشتر برای بیان مشکلات اعضای خانواده تماس می‌گیرند و راهنمایی می‌خواهند.
وی با اشاره به عمده مشکلات عاطفی که مردم به خاطر آن با صدای مشاور تماس می‌گیرند، اظهار داشت: بیشتر این تماس‌ها مربوط به افسردگی، نا امیدی، یاس و نداشتن انگیزه کافی برای انجام تکالیف یا برنامه‌های زندگی است.
ناجی ادامه داد: همچنین تعدادی برای مسائلی مانند ناتوانی در برقراری ارتباط و تعامل با اعضای خانواده، دوستان همکاران و بستگان با صدای مشاور تماس می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکل به طور کامل با یک جلسه حضوری انجام نمی‌شود چه برسد با یک تماس تلفنی، گفت: افرادی که به هر دلیلی امکان یا توان مراجعه به مراکز حضوری مشاوره را ندارند، با صدای مشاور تماس برقرار می‌کنند و از مشاوران مجرب تلفنی راهنمایی می‌گیرند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان افزود: در صورت نیاز به مراجعه حضوری مشاور به آنها اطلاع می‌دهد تا برای انجام آن اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار