تغییر جایگاه ویلچر به صندلی ثابت در اتوبوس ها بی سلیقگی مسئولان بود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درخصوص انتقاد مشاور استاندار نسبت به تغییر جایگاه ویژه مسئولان در ۱۵۰ اتوبوس و نصب صندلی در این بخش‌ها گفت: این اقدام بی سلیقگی اتوبوسرانی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درخصوص انتقاد مشاور استاندار نسبت به تغییر جایگاه ویژه مسئولان در ۱۵۰ اتوبوس و نصب صندلی در این بخش‌ها گفت: این اقدام بی سلیقگی اتوبوسرانی بوده است.

به گزارش مهر، علیرضا صلواتی پیش از ظهر شنبه، در نشست خبری که به مناسبت هفته نکوداشت معلولان برگزار شد با اشاره به اینکه در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت‌هایی در خصوص هفته نکوداشت معلولان در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها پویش مردمی حمایت از معلولان با شعار «هوای معلولان شهرم را دارم» است که از امروز آغاز شده است و در سطح کشور تسری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن خدمت به معلولان در همه ابعاد از جمله اهداف راه‌اندازی پویش مردمی «هوای معلولان شهرم را دارم» است، تصریح کرد: در این پویش همه شخصیت‌های فرهنگی، ورزشی، اصحاب رسانه و مسئولان در این زمینه تاکنون همکاری خوبی را داشته‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه همچنین در هفته نکوداشت معلولان همه فضاهای تبلیغاتی در حوزه احترام به حقوق معلولان مزین خواهد شد، ابراز داشت: همچنین سه شنبه‌های بدون خودرو نیز با محوریت حمایت از حقوق معلولان با همکاری دیگر نهادها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث سخت افزاری نیز تاکنون ۵۰ درصد از پیاده‌روهای شهر اصفهان برای تردد معلولان مناسب ‌ سازی شده است، اضافه کرد: سیاست ما مناسب سازی تردد معلولان از درب خانه تا مقصد است و از این رو برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داریم.

مناسب سازی حمل و نقل عمومی اصفهان برای تردد معلولان مناسب نیست

صلواتی افزود: برای این امر مناسب‌سازی فضاهای پیاده روها و تقاطع ‌ ها در دستور کار قرار گرفته است و در حوزه پل‌های هوایی نیز در نظر داریم از آسانسور به جای پله برقی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی و مناسب‌سازی این وسایل برای تردد معلولان اقدامات خوبی صورت نگرفته است، اضافه کرد: در این زمینه یادآور می ‌ شویم که در حوزه سامانه تندروی اتوبوسرانی اقداماتی را انجام داده‌ایم و سعی کردیم عمده خطوط سه گانه تندروی شهر اصفهان را برای این امر مناسب‌سازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایستگاه‌های بهره برداری شده مترو اصفهان برای استفاده معلولان مناسب ‌ سازی شده است، اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت تردد معلولان به کار گرفتیم هر چند کار نکرده زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی نیز سعی کردیم دو شرکت ویژه تاکسیرانی را برای استفاده از خودروهای مناسب‌سازی شده ویژه معلولان بکارگیری کنیم، اضافه کرد: در صدد توسعه این خدمات نیز هستیم.

صلواتی در ادامه در خصوص انتقاد مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان نسبت به تغییر جایگاه ویژه مسئولان در ۱۵۰ اتوبوس شهر اصفهان و نصب صندلی در این بخش‌ها گفت: این اقدام بی سلیقگی از سوی اتوبوسرانی بوده که در حال بازنگری است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار