بدهی های شهرداری از ۱۶۰۰ میلیارد تومان تا سه هزار میلیارد متغیر است

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر اصفهان را معلولان تشکیل می‌دهند متاسفانه خدمات شهری ما در برخورد با این قشر از جامعه فاقد هرگونه برنامه ریزی و آینده نگری است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر اصفهان را معلولان تشکیل می‌دهند متاسفانه خدمات شهری ما در برخورد با این قشر از جامعه فاقد هرگونه برنامه ریزی و آینده نگری است.

به گزارش ایسنا، کوروش محمدی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر اصفهان را معلولان تشکیل می‌دهند متاسفانه خدمات شهری ما در برخورد با این قشر از جامعه فاقد هرگونه برنامه ریزی و آینده نگری است. حق این افراد است که پا به پای دیگر شهروندان بتوانند از خدمات موجود در هر شهری استفاده کنند.

وی افزود: با نگاهی به خیابان چهارباغ عباسی نشان می‌دهد این خیابان مرکزی شهر اصفهان مسیرهای دسترسی برای توانخواهان به طور مناسب ندارد این در حالی است که بارها و بارها در این خصوص توضیح داده شده است، اما همچنان بی توجه به این موضوعات هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همه نیروها و نهادهای دولتی درگیر با توانخواهان نیز باید برای تسهیل تردد آنها در سطوح شهر وارد میدان شوند.

محمدی با بیان اینکه قلعه شاه دژ در ارتفاعات صفه امروز نیازمند توجه است، گفت: این قلعه باستانی امروز مورد بی مهری و حیات آن با ساخت و سازهای غیر ضروری و بدون توجیه فنی در حال تهدید است.

هم‌چنين ، پورمحمد شریعتی، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چرا شهر و شهرداری دستورالعملی صادر کرده و از آغاز پروژه‌های جدید جلوگيري كرده اند؟ بدهی هاي شهرداري اصفهان همواره از ۱۶۰۰ میلیارد تومان تا سه هزار میلیارد تومان متغیر است. شهردار باید به مردم گزارش واقعی بدهد که ميزان دقيق بدهي ها چقدر است.

همچنین شیرین طغیانی، عضو شوراي شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: واژه شهر موزه اصفهان هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد. نتوانستیم در خصوص بهسازی و نوسازی مناسب عمل کنیم و اين باعث رکود بافت‌های فرسوده شده است.

هم‌چنين، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سیستم‌های مختلف مالی در شهرداری مستقر است، افزود: اما اين سيستم در سازمان‌های مختلف شهرداری به صورت مجزا است و ارتباط مطلوب با یکدیگر ندارد پس ضروری است که این سیستم یکپارچه و واحد شود.

اصغر برشان اظهار کرد: تا زمانی که سیستم های یکپارچه نباشد افزایش هزینه ها و عدم اعتماد مردم در سیستم مالی مشهود خواهد بود. بازمهندسی و ایجاد یک سیستم یکپارچه، حرکت به سوی مدیریت هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید متکی به درآمد پایدار باشد عوارض نوسازی یکی از درآمدهای پایدار است و شهرداری ها نباید به دنبال درآمدهای ناپایداری مثل تراکم فروشی باشند. هرچند مدتها قرار است دولت ها لایحه درآمد پایدار شهری را ارائه کنند، اما متاسفانه نه تنها این موضوع رخ نداده بلکه در برنامه ششم توسعه نیز دولت الزام درآمد پایدار شهری را نادیده گرفته است.

برشان تصریح کرد: عوارض سالیانه خودرو ها برای تردد در شهر که نیازمند یک قانون کامل و جامعه کشوری است، جذب منابع سرمایه‌گذاری مشارکتی و استفاده از متولی گری به جای تصدی‌گری، جلب سرمایه گذار خارجی و استفاده از فضای بین المللی ایجاد شده، جذب سرمایه های ملی و استانی برای رونق اقتصادی و بسترسازی برای ارائه طرح های مناسب به سرمایه گذاران از جمله موارد درآمد پایدار است.

وی اظهار کرد: اصلاح عوارض کسب و پیشه متناسب با استفاده از خدمات و مدیریت هزینه ها و بهای خدمات ارائه شده در سازمان ها و عوارض نوسازی و رسیدن به خودکفایی این سازمان ها از موارد دیگر محسوب می شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار