رشد 28 درصدی ثبت واردات در گمرک اصفهان

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: میزان واردات به گمرک اصفهان در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: میزان واردات به گمرک اصفهان در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است.

اسداله احمدی ونهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص آخرین آمار گمرک اصفهان و افزایش 26 درصدی صادرات گمرک استان اصفهان، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی با 250 میلیون دلار صادرات، رشد 97 درصدی داشته است و در خصوص چدن آهن و فولاد نیز با 249 میلیون دلار صادرات، شاهد رشد 8 درصدی صادرات آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش صادرات کف‌پوش، افزود: فرش ماشینی، فرش دستباف و سایر کف‌پوش‌ها با صادرات 108 میلیون دلاری، رشد 33 درصدی را تجربه کرد، همچنین در خصوص مصنوعات از سنگ گچ و سیمان با صادرات 51 میلیون دلاری، 83 درصد رشد صادرات داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: محصولات شیمی آلی با 47 میلیون دلار صادرات، 412 درصد رشد صادرات داشته است و این عمده‌ترین محصولات صادراتی استان اصفهان بوده‌اند که نسبت به معادل 8 ماهه سال 95، همگی دارای رشد بوده‌اند.

وی با بیان این که کالاهای صادراتی استان اصفهان به 97 کشور جهان صادر شده است، تأکید کرد: عمده‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، کشور عراق با 280 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری ادامه داد: صادرات 166 میلیون دلاری از اصفهان به مقصد امارات متحده عربی شاهد رشد 177 درصدی بوده است و صادرات 161 میلیون دلار کالا به کشور افغانستان، 21 درصد رشد داشته و در پاکستان نیز با صادرات 79 میلیون دلاری، رشد 29 درصدی را تجربه کردیم.

وی در خصوص صادرات به دیگر کشورهای دنیا از اصفهان، مطرح کرد: از اصفهان به مقصد چین هم صادرات داشته‌ایم که حجم صادرات 57 میلیون دلار بوده است و نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته، رشد 60 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: به کشور تایلند 37 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که رشد 500 درصدی داشته، کشور هند نیز با صادرات 37 میلیون دلاری و رشد 400 درصدی و عمان نیز با صادرات 2 میلیون دلاری و رشد 160 درصدی نسبت به 8 ماهه سال گذشته، آخرین آمار صادرات از گمرک اصفهان به کشورهای دنیا است.

وی با بیان این که روند صادرات استان اصفهان طی چند سال اخیر صعودی بوده است، خاطرنشان کرد: در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش صادرات از گمرک اصفهان داشته‌ایم.

احمدی ونهری در خصوص آمار واردات به گمرک اصفهان نیز، بیان کرد: میزان واردات به گمرک اصفهان در 8 ماهه نخست سال جاری 266 میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است و مهم‌ترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان، ماشین‌آلات مکانیکی با مبلغ 75 میلیون دلار، ماشین‌آلات برقی با 43 میلیون دلار، قطعات منفصله خودرو با 28 میلیون دلار، کاغذ و مقوا با 8 میلیون دلار و پنبه با 7 میلیون دلار بوده است.

وی در پایان گفت: عمده‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان از کشور چین با 55 میلیون دلار، کره جنوبی با 36 میلیون دلار، آلمان با 33 میلیون دلار، ایتالیا با 32 میلیون دلار و ترکیه با 14 میلیون دلار بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار