رفع بی خوابی با نوشیدن چای موز

چای موز نوشیدنی سالمی است که پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب‌آلودگی می‌دهد.

چای موز نوشیدنی سالمی است که پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب‌آلودگی می‌دهد. به نقل از سایت بیتوته، موز سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم و مفیدی چون منیزیم و پتاسیم است. این میوه ارزش غذایی دارد و احساس سیری می‌دهد. اگر می‌خواهیدیک میان وعده سالم همراه خودتان داشته باشید یک عدد موز کافی است. این میوه را به روش دیگری هم می‌توان استفاده کرد و آن‌هم روش چای موز است. چای موز نه‌تنها نوشیدنی خوشمزه و سالمی است بلکه پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب‌آلودگی می‌دهد. پس بهترین زمان نوشیدن چای موز قبل از خواب است. با روش مرحله‌به‌مرحله زیر به‌راحتی می‌توانیدبرای خودتان چای موز درست کنید.

مواد موردنیاز:

موز

آب

دارچین

* در ابتدا باید مقداری آببجوشانید. قابلمه‌ای که آب را در آن می‌جوشانید زیاد بزرگ نباشد فقط به‌اندازه‌ای باشد که یک عدد موز در آنجا شود.

*دو طرف پوست موز را با چاقو ببرید.

*وقتی آب جوشید موز را داخل آن بیندازید.بسیاری از فواید این چای به دلیل جوشانده شدن پوست موز است. پوست موز حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان تأثیر خواب‌آور دارد. به *مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. در اینمدت می‌توانید لباس‌های خوابتان را بپوشید و برای رفتن به رختخواب آماده شوید.

*بعدازاین که موز را به مدت ۱۰ دقیقه جوشاندید آب را با صافی داخل فنجان بریزید.

*سپس کمی دارچین داخل فنجان بریزید وهم بزنید. اضافه کردن دارچین اختیاری است و فقط برای خوشبو شدن چای به آن اضافه می‌شود.

*موز پخته‌شده را دور نریزید. کمی دارچین به آن بزنید و بخورید. موز پخته‌شده هم تأثیر آرامش‌بخش چای را بیشتر می‌کندو هم خوشمزه است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار