مجازات حبس 180 روزه برای کارفرمایان متخلف

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز برای کارفرمایان متخلف خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز برای کارفرمایان متخلف خبر داد.

به گزارش فارس ، محسن نیرومند اظهار کرد: اتباع افغان و عراقی برای صدور و تمدید کارت کار باید از 12 تا 25 آذرماه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های مجاز اقامت خود مراجعه کنند.

وی افزود: هزینه صدور پروانه کار به مدت یک سال، 360 هزار تومان و برای تمدید پروانه کار مبلغ 258 هزار و 700 تومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل شماره 173045 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ذکر شده، فراخوان برای مراجعه اتباع افغانستان و عراق دارای کارت آمایش 12 و هویت 11 صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: زمان فراخوان قابل تمدید نبوده و کلیه اتباع خارجی باید برای ارائه مدارک لازم به ادارات شهرستان‌های مجاز اقامت خود با دو قطعه عکس پرسنلی و همراه داشتن اصل کارت کار قبلی مراجعه و پروانه کار دریافت کنند.

نیرومند عنوان داشت:کلیه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های اصفهان لازم است برای رصد و کنترل حسن اجرای طرح هماهنگی لازم به عمل آورند.

وی در پایان با اشاره به ماده 181 قانون کار یادآور شد: کارفرمایانی که اتباع خارجی را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است، به کارگماری کنند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آن‌چه در پروانه کار قید شده است به کارگماری کنند مراتب جرم محسوب شده و به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار