مطهری: کسی نمی‌تواند بگوید حصر مجازات نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که نرمشی در مقامات عالیه در مساله حصر به وجود آمده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که نرمشی در مقامات عالیه در مساله حصر به وجود آمده است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی اظهار کرد: یکی از سران قوا می‌گفت حصر مجازات نیست. من به ایشان گفتم اگر نیست جنابعالی هم ۱۰ روز در همین شرایط باشید. اینکه کسی در خانه‌ای باشد که همه اتاق‌هایش دوربین و شنود دارد واقعا سخت است و باعث افسردگی می‌شود.

وی افزود: کسی نمی‌تواند بگوید حصر مجازات نیست. اینها هر دو هفته یک بار بچه‌هایشان را می‌بینند و قبل از این هم روزنامه و تلویزیون نداشتند که بعدا اضافه شد. این موضوع باید حل شود و من معتقدم بی‌جهت منشاء اختلاف شده است البته ما فعلا به این موضوع امیدواریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره حصر، اظهار کرد: اصل مساله حصر در شرایط اضطراری در حوزه وظایف شورای عالی امنیت ملی است. در شرایطی که آشوبی شده برای اینکه فضا را آرام کنند ممکن است رهبران آن جریان را مدتی از اطرافیان‌شان دور کنند تا محدودیت ایجاد کنند و آرامش برگردد.

وی ابراز عقیده کرد: بحث ما این بوده که بعد از بازگشت آرامش ادامه حصر در حیطه اختیار شورا نیست و شورا نمی‌تواند مجازات تعیین کند.

مطهری با بیان اینکه تعیین مجازات کار قوه قضاییه است،‌ گفت: باید دادگاه علنی صالح تشکیل شود و همه حرف‌هایشان را بزنند البته نهایتا همه باید تابع باشیم و هر چه حکم بود بپذیریم اما ادامه حصر در این شرایط خلاف اصول 32 تا 37 قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در چند ماه با پیگیری‌هایی که داشتیم به جایی رسیدیم که نرمشی در مقامات عالیه در مساله حصر به وجود آمده و اراده‌ای برای حل پیدا شده است. برای آقای کروبی چهار دیدار گذاشتند و درباره آقای موسوی هم اقداماتی در حال انجام است اما از ما خواستند زیاد شلوغ نکنیم ما هم گوش می‌دهیم، اما این مساله تا مدت محدودی است که ببینیم چطور می‌شود، ان‌شاءالله به نتیجه برسد اما اگر شرایط ادامه پیدا کند باید وارد شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار