تملک کارخانه ریسباف با 207 میلیارد تومان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان به مساحت 69 هزار هکتار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان تملک شد تا بار دیگر جایگاه آن در اصفهان برجسته و رویکرد استفاده از این فضا تغییر کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان به مساحت 69 هزار هکتار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان تملک شد تا بار دیگر جایگاه آن در اصفهان برجسته و رویکرد استفاده از این فضا تغییر کند.

به گزارش فارس ، حجت‌اله غلامی صبح امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: امروز کلان‌شهرها با ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی همچون هوای پاک و آب با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در دهه‌های اخیر با استفاده از عناوین توسعه پایدار پروژه‌هایی تعریف شده که بر سر توسعه پایدار شهرها مانع ایجاد کرده‌اند؛ سکونت‌گاه‌های ساکنان که محل‌های آسایش و آرامش بود در حد انبار تنزل داده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهرهای ما از شهر انسان‌محور خارج شده است، گفت: برای اصلاح مسیر توسعه پایدار و عمران شهری، هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شهرها با همکاری مراکز دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی طی جلسات متعدد در خصوص مقالات رسیده به این کنفرانس تعیین تکلیف شده است.

غلامی با تأکید بر نقش معماری و شهرسازی در توسعه پایدار برای ایجاد معماری ایرانی اسلامی عنوان داشت: برای بررسی نیازهای امروز شهروندان نقش حمل و نقل یک‌پارچه بر توسعه پایدار شهری و نقش مدیریت منابع آب، انرژی و محیط زیست در توسعه پایدار شهری امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: همچنین نقش اقتصاد شهری بر مدیریت پایدار شهری و نقش بازآفرینی شهری در توسعه پایدار شهرها بسیار اهمیت دارد و در راستای تدوین اندیشه ایران‌شهری، در این خصوص همایشی با حضور مقامات عالی وزارت برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: برای برگزاری این کنفرانس مکانی را انتخاب کردیم که نیازمند حضور ما بود، کارخانه ریسباف به عنوان ارزشمندترین یادگار میراث صنعتی اصفهان امروز میزبان مهمانان هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری است.

وی ادامه داد: این کارخانه به مساحت 69 هزار هکتار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان تملک شد تا بار دیگر جایگاه آن در اصفهان برجسته و رویکرد استفاده از این فضا تغییر کند؛ انتقال برگزاری نشست‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌های لوکس و مجلل به کارخانه قدیمی ریسباف اقدامی برای تحقق رویکرد تغییر کاربری این کارخانه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار