"بازاریابی و تبلیغات" راهکاری اساسی در توسعه گردشگری اصفهان

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بازاریابی و تبلیغات راه کار اساسی در توسعه پایدار گردشگری اصفهان به شمار می‌رود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بازاریابی و تبلیغات راه کار اساسی در توسعه پایدار گردشگری اصفهان به شمار می‌رود.
به گزارش تسنیم فریدون الهیاری در دیدار با احسان حلمی مدیر شبکه بین‌المللی رسانه‌ای "هدهد" با بیان اینکه بدون شک رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی جذابیت‌های گردشگری برای جذب گردشگر ایفا می‌کنند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در چهار سال اخیر بیش از 900 هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کردند و خرسندیم که اعلام کنیم که هم اینک از مرحله اولیه جذب گردشگر خارجی در استان اصفهان عبور کرده‌ایم.
وی با اشاره به لزوم توسعه گردشگری اصفهان از منظر توسعه پایدار افزود: هم اینک استان اصفهان توانسته است جایگاه خود را در حوزه گردشگری بین المللی ثبت کند و در مرحله دوم ما هم اینک به دنبال توسعه پایدار در حوزه گردشگری هستیم، بنابراین در این زمینه در چند شاخصه مهم نیازمند برنامه‌ریزی هستیم که از آن جمله می‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری همانند، زیر ساخت‌های اقامتی و توسعه کیفی خدمات گردشگری اشاره کرد.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای ما در حوزه توسعه پایدار، برنامه‌ریزی ویژه در حوزه بازاریابی و تبلیغات است و به نظر می‌رسد در راستای تداوم استقبال کنونی گردشگران خارجی از اصفهان از یکسو و توسعه کیفی گردشگری خارجی اصفهان در آینده نیازمند پرداختن همه جانبه به مقوله بازاریابی به ویژه در راستای شناسائی کشورهای هدف گردشگری جدید و جذب گردشگر از آنها هستیم، زیرا هم اینکه در صنعت گردشگری رقابت تنگاتنگی در میان کشورهای گردشگر پذیر برای جذب گردشگر به ویژه در منطقه خاورمیانه وجود دارد.
وی در زمینه بازاریابی گردشگری و شاخصه های آن تصریح کرد: با عبور از مرحله نخست رشد گردشگری در اصفهان هم اینک نیازمند برنامه‌ریزی برای شناسائی گونه‌های جدید گردشگری به ویژه زیرشاخه‌های گردشگری فرهنگی و سوق دادن فعالان گردشگری استان برای خدمات‌رسانی در حوزه‌های جدید گردشگری از یکسو و جذب گردشگران جدید از کشورهای هدف جدید در راستای گونه‌های جدید گردشگری هستیم.
الهیاری بیان کرد: استفاده از رسانه نقش مهمی در تشویق این گردشگران برای سفر به استان اصفهان در آینده دارد. بنابراین امیدواریم با توسعه ارتباطات جهانی از طریق رسانه‌ها و تبلیغ جذابیت‌های اصفهان بر مبنای گونه‌های جدید گردشگری بتوانیم از یکسو چهره واقعی ایران و اصفهان را به جهان شناسانده و از سوی دیگر توانمندی‌های خود را در راستای ارائه خدمات بهینه به گردشگران متناسب با نیازمندی‌ها و درخواست‌های متنوع و جدید گردشگران به جهانیان معرفی کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار