ایستگاه‌های جدید مترو برای تردد معلولان مناسب‌سازی شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو جهت تردد معلولان تأکید کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو جهت تردد معلولان تأکید کرد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از ابتدای احداث ایستگاه‌های مترو در شهر اصفهان، از معلولان درخواست شد تا نظرات خود را در خصوص مناسب‌سازی برای استفاده از مترو ارائه دهند.

وی افزود: از لبه سکوی ایستگاه تا لبه واگن قطار شهری مقداری فاصله وجود دارد که البته این فاصله مانع استفاده معلولان از مترو نیست اما این فاصله باید در خطوط و ایستگاه‌های در دست احداث اصلاح شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو جهت تردد معلولان گفت: با ایجاد آسانسور و رمپ‌هایی که در ایستگاه‌های متروی شهر اصفهان وجود دارد، تردد معلولان به خوبی پیش‌بینی شده و در حال حاضر مانعی برای استفاده معلولان از مترو وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فاصله سکوی ایستگاه‌ تا ورودی قطار شهری در اصفهان نیازمند بررسی است چراکه در برخی موارد ممکن است اختلاف سطح وجود داشته باشد و مشکل‌ساز است و در برخی موارد دیگر هم فضای خالی بیش از حد معمول است و برای تردد معلولان مانع محسوب می‌شود.

نصر اصفهانی عنوان داشت: از زمانی که این اشکال در ایستگاه‌های متروی اصفهان مشخص شد، مقرر شد تا در دیگر ایستگاه‌ها این مشکل برطرف شود تا معلولان بتوانند به راحتی از مترو که جزو حقوق آن‌ها به عنوان شهروند است، استفاده کنند؛ ممکن است از قطعاتی برای روان‌سازی تردد معلولان در ورودی واگن‌های قطار شهری نیز استفاده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار