دادگاه رسیدگی به پرونده دور زدن تحریم ایران در آمریکا وارد شور شد

دادستان های آمریکایی از هیئت منصفه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده دور زدن تحریم های ایران خواستند تا مهمت هاکان آتیلا،بانکدار برجسته ترک را بابت اتهام کمک به دور زدن تحریم های ایران مقصر بشناسد.

دادستان های آمریکایی از هیئت منصفه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده دور زدن تحریم های ایران خواستند تا مهمت هاکان آتیلا،بانکدار برجسته ترک را بابت اتهام کمک به دور زدن تحریم های ایران مقصر بشناسد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دادستان های آمریکایی از هیئت منصفه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده دور زدن تحریم های ایران خواستند تا مهمت هاکان آتیلا، بانکدار برجسته ترک را بابت اتهام کمک به دور زدن تحریم های ایران مقصر بشناسد، در حالی که وکلای آتیلا گفته اند که وی را یک «مهره بیگناه» خوانده اند.
اظهارات پایانی طرفین دعوا در روز سه شنبه نزد دادگاه فدرال منهتن به این محاکمه جنجالی سه هفته ای که موجب تیره شدن روابط دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا گشته خاتمه داد.
میشائیل لوکارد، دستیار دادستان آمریکا به هیئت منصفه گفت: «این پرونده ای راجع به دروغ هاست.» وی افزود، آتیلا به دروغ به مقامات آمریکایی گفته که هالک بانک ترکیه که وی یکی از مدیران آن بوده در حال تبعیت از تحریم ها بوده است.
پیشتر هالک بانک هرگونه دست داشتن در فعالیت های غیرقانونی را انکار کرده بود.
لوکارد در سخنان خود به اظهارات رضا ضراب، تجار ایرانی-ترک که در این پرونده به عنوان شاهد حاضر بود نیز اشاره کرد. ضراب مدعی شده که آتیلا در طراحی معاملات ساختگی طلا و مواد غذایی که به ایران اجازه داده با دور زدن تحریم های آمریکا میلیون ها دلار از درآمدهای نفت و گاز خود را در خارج از کشور هزینه کند، نقش داشته است.
لوکارد گفت، شواهد و مدارک دیگر از جمله پیامی مربوط به آوریل 2013 که در آن سلیمان اصلان، مدیر وقت هالک بانک از ضراب پرسیده بود که آیا وی مشکلی در زمینه «شیوه پیشنهادی هاکان آتیلا دارد یا نه» موید اظهارات ضراب در دادگاه است.
ویکتور روکو، وکیل آتیلا در دادگاه گفت، اظهارات ضراب فاقد اعتبار است. وی خاطر نشان ساخت که ضراب وکلای آمریکایی برجسته ای استخدام کرده تا برای آزادی وی از طرق دیپلماتیک مذاکره کنند و بعد از شکست این روش تصمیم گرفته آتیلا را قربانی نماید. روکو آتیلا هاکان را یک مهره بی گناه توصیف کرد.
دادستان های آمریکایی در این پرونده 9 فرد را تحت تعقیب کیفری قرار داده اند، اما تنها ضراب 34 ساله و آتیلای 47 ساله توسط مقامات آمریکای بازداشت شده اند.
انتظار می رود ریچارد برمان، قاضی پرونده روز چهارشنبه نکات لازم را به هیئت منصفه گوشزد کند و بعد از آن هیئت منصفه مذاکرات در مورد پرونده را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار