از "سکوت قبرها" بیرون بیایید

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۰۰ روز از حمله عربستان به یمن، خواهان توقف جنگ در این کشور شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۰۰ روز از حمله عربستان به یمن، خواهان توقف جنگ در این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۰۰ روز از تجاوزات آشکار سعودی علیه یمن بار دیگر تجاوزهای عربستان را به شدت محکوم کرد و خواهان توقف این جنگ ستمگرانه و دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع و کامل شد.

حزب‌الله تاکید کرد، کاملا از ملت و دولت شجاع یمن در برابر همه ارتش‌های مزدور که از سراسر دنیا به کار گرفته شده‌اند، حمایت می‌کند.

این حزب‌ از ملت‌های عربی و اسلامی و از همه رهبران و دولت‌ها خواست، سکوت خود را شکسته و خواهان توقف این فاجعه انسانی بزرگ که در طول دهه‌ها نظیر نداشته، شوند.

حزب‌الله در این بیانیه برای این ۱۰۰۰ روز سه صحنه ترسیم کرد و گفت، صحنه اول صحنه جنایت، وحشی‌گری، قتل و کشتار جمعی است که هیچ شهروندی از کوچک و بزرگ و هیچ مسجد، بیمارستان، مدرسه‌ و شهری در این کشور از این تجاوز در امان نبوده و محاصره‌ای که با پافشاری عربستان بر ادامه جنگ و مخالفت با هرگونه راه‌حل سیاسی معقول، میلیون‌ها یمنی را در معرض بیماری، قحطی و مرگ قرار داده است.

در این بیانیه آمده است، صحنه دوم، صحنه استقامت، ثبات و قهرمانی ملت مظلوم یمن است و نمونه آن ارتش و کمیته مردمی این کشور می‌باشد که در همه محورهای جنگ حضور داشته و مجاهدت کرده است.

اما صحنه سوم، ‌صحنه سکوت جهانی، اسلامی و عربی در مقابل این جنایت‌ها و کشتار است. این کشورها در قبال این جنایات هیچ موضعی و اقدامی نکردند، گویی کسانی که اجسادشان در یمن تکه تکه می‌شود عرب نبوده و اصلا انسان نیستند.

حزب‌الله همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و تمام رهبران و دولت‌ها، احزاب و نخبگان خواست از "سکوت قبرها"‌ بیرون بیایند.

این حزب در پایان از این طرف‌ها خواست، برای توقف فاجعه بزرگ انسانی در یمن که در طول دهه‌های گذشته مانند آن مشاهده نشده است، فریاد برآورند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار