تبدیل شدن ایران به یکی از 3 کشور سالمند دنیا در آینده نزدیک

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از بحران وضعیت سالمندی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از بحران وضعیت سالمندی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، حسین غفرانی بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی ثبت احوال و رونمایی از سجلی مرحوم مرتضی اشتری اظهار کرد: در سال 1297، با ثبت نام مقدس فاطمه، اداره ثبت احوال کشور به وجود آمد و چند سال بعد در استان اصفهان با ثبت نام محمد، این اداره در اصفهان به وجود آمد.

وی با بیان این که تا سال 1368 اداره ثبت احوال به صورت سنتی اداره می‌شد، بیان کرد: امروز جامعه ایرانی و نظام جمهوری اسلامی، طرحی که قرار بود در دهه 50 به دست فرانسویان ایجاد شود توسط نیروی‌های بومی احداث شد.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اصفهان با بیان این که در دهه 90 وارد عرصه کارت ملی هوشمند شدیم، تصریح کرد: به غیر از برخی از کشورهای اتحادیه اروپایی و برخی کشورهای کوچک آسیایی، جمهوری اسلامی در زمینه کارت ملی هوشمند حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان این که وضع جمعیت متناسب نیست، مطرح کرد: پس از ابلاغ رهبر انقلاب و با دستور وزیر کشور، ستاد راهبردی جمعیت تشکیل شد و استان اصفهان نسبت به کشور از لحاظ رشد جمعیت دچار مشکل است و در ورودی جمعیت، دچار بحران هستیم.

غفرانی با بیان این که هر روز به تعداد سالمندان اضافه می‌شود، تأکید کرد: اگر فکری برای افزایش جمعیت نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد و تمامی امکانات ما در آینده صرف سالمندان خواهد شد به نحوی که یکی از 3 کشور سالمند دنیا خواهیم شد.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اصفهان با بیان این که علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که مشکلاتی را برای ثبت احوال ایجاد کرده است اما تکریم حقوق مردم را فراموش نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز با رونمایی از سند سجلی مرحوم مرتضی اشتری، شرایط و محتوای هویت را معنای دیگری می‌دهیم تا اثرات این بزرگ مرد را در تربیت فرزندان مشخص شود.

وی در پایان گفت: رونمایی از سند سجلی مرحوم مرتضی اشتری، رونمایی از منش پهلوانی و اخلاق و جوانمردی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار