تأمین سالانه امنیت حدود ۸۰۰۰ پرواز در استان اصفهان

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۸ هزار پرواز در اصفهان صورت می‌پذیرد و به‌صورت نامحسوس امنیت پروازها تأمین می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۸ هزار پرواز در اصفهان صورت می‌پذیرد و به‌صورت نامحسوس امنیت پروازها تأمین می‌شود.
به گزارش تسنیم ، سرهنگ محمد دهقان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز استقرار حفاظت هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب درباره یگان حفاظت فرمودند "امیدوارم خداوند متعال به همه شما و همکاران شما در این کار مهم اجر بدهند و توفیقات شما را روز به روز بیشتر کند"، در کلام حضرت علی (ع) نیز آمده است که نعمت سلامتی و امنیت، مهم است.
وی افزود: ایران اسلامی در منطقه و جهان از بالاترین امنیت برخوردار است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پیروی از سالار شهیدان عزت و افتخار را پیشه راه خود ساخته، اصل کار ما معنویت افزایی بوده تا نقش تعیین کننده‌ای در حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب ایفا کند. امنیت بالای پروازها و فرودگاه در درجه نخست لطف خداوند و در مرحله دوم مرهون تلاش و تخصص شبانه روزی فرماندهی و کارکنان پرتلاش یگان حفاظت هواپیمایی است.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نقش بی بدیل یگان حفاظت در حفظ و امنیت فرودگاه‌ها سبب شده تا آرامش خاطر برای مسافران به‌وجود آید، چندین بار از سازمان ایکائو به سپاه پاسداران نمره بسیار خوب داده شده که این بازرسی از همه فرودگاه‌های سراسر جهان صورت می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ و اوایل انقلاب وضعیت کشور خاص بود و استکبار جهانی از هر طریقی سعی در ضربه زدن داشت که ربودن هواپیما یکی از اهداف آن‌ها بود. چندین هواپیما نیز پیش از حضور یگان حافظت ربوده و به کشورهای مختلف برده شد و آن‌ها درخواست‌هایی در پی آن از ایران داشتند. به دنبال این مسائل به دستور امام راحل در سال 63، فرمان استقرار سپاه در فرودگاه اعلام شد.
سرهنگ دهقان‌زاده بیان کرد: از زمان استقرار سپاه در فرودگاه هیچ ربایشی نداشتیم، البته تهدیدها و درگیری‌هایی صورت گرفت اما با هوشیاری همکاران خنثی شد و دشمنان نتوانستند ضربه‌ای به انقلاب بزنند، از ابتدای ورود در فرودگاه‌ها مأموریت ما هر روز دچار تغییراتی می‌شود و این مأموریت‌ها هر چه بهتر صورت گرفته‌اند.
وی گفت: در ابتدای کار، مشکلاتی وجود داشت اما روز به روز بهتر شدیم و به همین دلیل فرزندان سپاه پاسخ فرمان امام راحل را به خوبی دادند و پس از ایشان نیز رهبر انقلاب مهر تأییدی به فرمان امام زده و دستور دادند سپاه همچون گذشته این مسئولیت را بپذیرد، در همین راستا تجربیات ما در اختیاری بسیاری از کشورها قرار گرفته و به صورت متون نیز تدریس می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان اظهار داشت: فرودگاه در هر کشور به عنوان یک ویترین شناخته می‌شود، این نشان از وظیفه سنگین و حساس ما دارد و تاکنون این وظیفه مهم را به سرانجام رسانده‌ایم، حضور در فرودگاه کاشان یکی دیگر از مأموریت‌های ماست و همکاران ما در آن‌جا انجام وظیفه می‌کنند.
وی افزود: در طول مدتی که در فرودگاه بوده‌ایم اشیایی ممنوعه کشف کرده‌ایم که حمل برخی از آن‌ها آگاهانه و برخی ناآگاهانه بوده است، در موارد آگاهانه اقدام لازم انجام شده و در موارد ناآگاهانه نیز مسافران در این ارتباط توجیح شدند، همچنین سعی کردیم نیروهای یگان را از نظر آموزشی و جسمانی به روزرسانی کنیم، بر این اساس در طول سال آموزش‌هایی در نظر گرفته‌ایم.
سرهنگ دهقان‌زاده خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف سپاه در فرودگاه‌ها تکریم و رضایت‌مندی مسافران است که تأکید بسیاری بر این مسئله شده؛ از جمله مباحث آموزشی نیز تکریم ارباب رجوع است، کلیه مسافرانی که از گیت‌های ما گذشته‌اند در دفتر ما اعلام رضایت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در فرودگاه احیای ارزش‌های اصیل انقلاب و پیگیری مباحث اخلاقی با توجه به حساسیت فرودگاه است، تصریح کرد: نمایشگاه مختلفی در سطح فرودگاه در ارتباط با گفتمان انقلاب و یادواره‌های شهدا برپا شده و مردم را با گفتمان انقلاب آشنا کرده‌ایم.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان با اشاره به آمار ورود و خروج مسافران بیان کرد: در 9 ماه سال جاری حدود 995 هزار و 200 نفر مسافر از گیت‌های ما پاس شدند که سهم مسافران داخلی 800 هزار و سهم مسافران خارجی 195 هزار بوده است.
وی گفت: سالانه 7 هزار پرواز داخلی و یک هزار پرواز خارجی در فرودگاه اصفهان صورت می‌پذیرد، فرودگاه اصفهان از نظر پروازهای خارجی سومین فرودگاه کشور است و روزانه 8 تا 10 پرواز خارجی داریم که مقصد آن‌ها اتریش، استانبول، بغداد، دبی و مدینه است.
سرهنگ دهقان‌زاده افزود: رضایت‌مندی و آسایش خاطر و تأمین امنیت مسافران و دفاع از حریم ولایت در صنعت هوانوردی سند افتخار بزرگی برای سپاه هوایی است و ما حافظ این دستاورد عظیم هستیم، اعتقاد داریم که امنیت و آرامش حق مردم ایران است و تحقق آن حق از سوی سپاه صورت می‌پذیرد.
وی درباره برنامه‌های سالروز استقرار حفاظت هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور افزود: در این راستا حضور در گلستان شهدا و دیدار از خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و برنامه‌های ورزشی پیش بینی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار