موسوی لارگانی: زمان گرانی بنزین نیست

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت برای جبران کسری بودجه‌اش، دست خود را در جیب مردم کرده است، گفت: اکنون زمان گرانی بنزین نیست و بیشتر نمایندگان مجلس نیز مخالف این افزایش قیمت هستند.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت برای جبران کسری بودجه‌اش، دست خود را در جیب مردم کرده است، گفت: اکنون زمان گرانی بنزین نیست و بیشتر نمایندگان مجلس نیز مخالف این افزایش قیمت هستند.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۷، انقباضی است، اظهار کرد: در بخش‌ها و بندهای مختلف بودجه ۹۷ دولت برای جبران کسری درآمدش، دست خود را در جیب مردم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش عوارض خروج از کشور و یا مالیات نمونه‌ای از سیاست دولت برای کسب درآمد است، افزود: بررسی کشورهای مختلف دنیا نشان می‌دهد در رکود و شرایطی که کشور از نظر اقتصادی تحت فشار است، فشارهای مالیاتی افزایش نمی‌یابد با تثبیت شرایط و جلوگیری از نارضایتی، اشتغال موجود حفظ می‌شود؛ همچنین این دولت‌ها به مردم و تولیدکنندگان بسته‌های حمایتی می‌دهند.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با انتقاد بر اینکه در بودجه ۹۷ علاوه بر اینکه اشتغال جدیدی ایجاد نکرده برنامه ای برای فرارهای مالیاتی ندارد، تصریح کرد: ما باید با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در بحث پرداخت واقعی مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، قانون جلوگیری از فرارهای مالیاتی را در سطح وسیع‌تری اجرا کنیم این در حالیست که در بودجه سال آینده فشارهای مالیاتی دوباره بر دوش عامه مردم گذاشته شده است.

هفت هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اصفهان در بودجه ۹۷

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال جاری باید ۶۶۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کند، گفت: متاسفانه تاکنون هنوز ۶۰ درصد این رقم محقق نشده با این وجود در بودجه ۹۷ رقم درآمد مالیاتی استان نزدیک هفت هزار میلیارد تومان شده است.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه توان پرداخت مالیاتی در بخش تولید و صنعت استان اصفهان روز به روز در حال کاهش است، افزود: شهرک‌های صنعتی استان پیش از این با ۷۰ درصد ظرفیت تولیدشان، توان پرداخت مالیات نداشتند و اکنون که این ظرفیت به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته به معنای واقعی در پرداخت مالیات ناتوان هستند و این موجب نارضایتی آنها شده است.

وی در خصوص موضوع هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۷، گفت: مجلس در این سال‌ها بارها درخواست حذف یارانه ثروتمندان را داشت. از سوی دیگر دولت در بودجه ۹۷ حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر را در دستور کار قرار داده اما مشخص نیست که درآمد حاصل حذف این یارانه‌ها، چه میزان بوده و در کجا هزینه می‌شود.

تاثیر روانی گرانی بنزین در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با این روش، به طور قطع در سیستم پرداخت یارانه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور و نوبخت اعلام کرده‌اند که "برنامه دولت این نیست که چیزی گران شود و عامل گرانی‌ها دولت نیست"، اظهار کرد: با این وجود دولت خبر افزایش نرخ بنزین و گازوییل را می‌دهد اما باید توجه کرد که اگر بنزین ۱۰ تومان گران شود با تاثیر روانی خود موجب افزایش قیمت تمام اجناس می‌شود و از سوی دیگر دست سودجویان در بازار باز خواهد شد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم در تامین معیشت خود دچار مشکل هستند، تصریح کرد: پیشنهاد دولت، بنزین ۱۵۰۰ تومان است اما اکنون زمان گرانی بنزین نیست و بیشتر نمایندگان مجلس نیز مخالف این افزایش قیمت هستند.

۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد اضافه از افزایش نرخ حامل های انرژی

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده هزینه افزایش نرخ سوخت را در اشتغال هزینه خواهد کرد، گفت: رییس جمهور در گزارش صد روزه خود اعلام کرد که ۷۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند اما شواهد گویای چیز دیگری است. طبق بررسی‌ها درآمد افزایش نرخ حامل‌های انرژی ۷۸ هزار میلیارد تومان است. همچنین دولت مدعی قطع یارانه ۵ میلیون نفر است که ۴۷ هزار میلیارد تومان از درآمد یارانه نقدی در طرح تحول سلامت هزینه می‌شود بنابراین حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اضافه درآمد خواهیم داشت اما محل هزینه این رقم در بودجه ۹۷ نامشخص است.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان همچنین در خصوص بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷، اظهار کرد: سال گذشته به طور خوشبینانه ۱۰ درصد کل بودجه مربوط به بخش عمرانی و بقیه مربوط به بخش جاری و هزینه‌ای کشور بود با این وجود دولت تنها ۲۰ درصد بودجه‌های عمرانی را محقق کرد. برای سال آینده نیز رقم بودجه عمرانی کشور نسبت به سال ۹۶ کاهش چشمگیری داشت و به نظر نمی‌رسد به اصفهان که در بودجه‌های عمرانی که در رتبه ۲۸ کشور است، رقمی تعلق بگیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار