جهانگیری: افزایش قیمت برنج به دلیل جو روانی بازار ایجاد شد

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: در بخش عرضه برنج خارجی در استان اصفهان هیچ کمبودی دیده نمی‌شود و ذخایر برنج نیز متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: در بخش عرضه برنج خارجی در استان اصفهان هیچ کمبودی دیده نمی‌شود و ذخایر برنج نیز متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با فارس در رابطه با افزایش قیمت برنج خارجی در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت برنج خارجی به دلیل جو روانی بود که بر بازار حاکم شد و تقاضای مصرف‌کننده را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: با اعلام خبری مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش خرید برنج خارجی و عدم ترخیص برنج‌های موجود در گمرک، موج تقاضا در بازار برای خرید این قلم کالایی ایجاد شد که در نهایت باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای برنج خارجی شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که جو روانی به وجود آمده پیرامون بازار مصرفی برنج خارجی فروکش نکند، لازم است به بازار ورود پیدا کرده و از این طریق اقدام به کنترل بازار شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی از بابت عرضه برنج خارجی دیده نمی‌شود و برنج موردنیاز مردم تأمین است و به واسطه وارداتی که از ابتدای سال صورت گرفته است ذخایر برنج خارجی پاسخگوی نیاز مردم است.

جهانگیری در رابطه با نقش مردم در دامن زدن به این اخبار، گفت: مردم به دلیل شرایط حاکم بر جامعه به‌شدت سیاسی شده‌اند و نسبت به کوچک‌ترین تغییری واکنش نشان می‌دهند که همین امر تغییرات قیمت را در بازار مصرف‌کننده افزایش می‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: در بخش عرضه برنج خارجی در استان اصفهان هیچ کمبودی دیده نمی‌شود و ذخایر برنج نیز متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار