فعالیت 18 ساختمان ثبت احوال فرسوده و پلاسکومانند در اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در گوناگونی خدمات دچار کمبود امکانات هستیم و 18 ساختمان فرسوده و پلاسکومانند از اداره کل ثبت احوال در استان اصفهان وجود دارد که در شأن مردم اصفهان نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در گوناگونی خدمات دچار کمبود امکانات هستیم و 18 ساختمان فرسوده و پلاسکومانند از اداره کل ثبت احوال در استان اصفهان وجود دارد که در شأن مردم اصفهان نیست.

به گزارش فارس، حسین غفرانی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بیش از 4 میلیون و 500 هزار سند ولادت و یک میلیون 500 هزار سند فوت در استان اصفهان تنظیم شده است.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور با بیش از 110 میلیون سند ولادت به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره داده‌های کشور فعالیت دارد که 200 هزار نقطه در کشور از این پایگاه‌ها بهره‌ می‌برند و 150 دستگاه دولتی از طریق این اطلاعات برای امور خود و مواجهه با ارباب رجوع راستی‌آزمایی می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال 1371 چرخه اسناد ثبت احوال تکمیل و به سیستم‌های جدید تبدیل شد و در سال 1378 ثبت احوال اقدام به صدور شناسنامه‌های مکانیزه کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار جمعیت امروز استان اصفهان 5 میلیون و 120 هزار نفر است و در این استان با چالش جمعیتی مواجه هستیم و به عنوان سومین کلانشهر کشور جمعیتی رو به پیری داریم و 7 درصد از جمعیت استان اصفهان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

غفرانی عنوان داشت: از شورای اسلامی شهر اصفهان می‌خواهیم تا در شورای راهبردی جمعیت استان اصفهان به چالش جمعیت توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 57 دفتر پیشخوان و 34 دفتر خدمات پستی در استان اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: در گوناگونی خدمات دچار کمبود امکانات هستیم و 18 ساختمان فرسوده و پلاسکومانند از اداره کل ثبت احوال در استان اصفهان وجود دارد که در شأن مردم اصفهان نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه آمارهای مختلف منتشرشده از طلاق غیر قابل اعتماد است و دلیل آن ارائه آمار در فصل‌های خاص است، اذعان داشت: آمار طلاق باید در پایان هر سال و به صورت استانی اعلام شود و برای این منظور کمیته‌ای جهت ساماندهی آمار دقیق طلاق در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی در پایان تأکید کرد: برای آمارهای ولادت، مرگ و میر، ازدواج و طلاق، دقیق‌تر از آمار ثبت احوال وجود ندارد چراکه براساس مستندات است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار