لزوم اجرای سیاست های تشویقی در راستای نهادینه سازی نگاه پیشگیرانه درجامعه

شهردار زرین شهر گفت: کمک های حوزه مدیریت شهری با توجه به سیاستهای تشویقی آموزشی می تواند نگاه پیشگیرانه را در جامعه نهادینه سازد از سوی دیگر مسئولان شهری تلاش خواهند کرد فضای بهتری را برای برای خدمت رسانی به معلولان و بالا بردن سطح کیفی زندگی آنها در دستور کار قرار دهند .

شهردار زرین شهر گفت: کمک های حوزه مدیریت شهری با توجه به سیاستهای تشویقی آموزشی می تواند نگاه پیشگیرانه را در جامعه نهادینه سازد از سوی دیگر مسئولان شهری تلاش خواهند کرد فضای بهتری را برای برای خدمت رسانی به معلولان و بالا بردن سطح کیفی زندگی آنها در دستور کار قرار دهند .
میثم محمدی در نشست با علی محمد رضوانی مدیرعامل جدید مرکز توانبخشی شهید مدنی زرین شهر اظهار کرد: بحث توجه مدیریت شهری به مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار حائزاهمیت است چراکه با توجه به مسائل امروز در شهرها توجه یک بعدی به مسائل خدمت‌رسانی جوابگوی بسیاری از مسائل نیست بلکه باید با پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی ضمن انجام‌امور،‌بازده کارها را نیز افزایش داد.
وی افزود: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در انجام وظایف دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون شهرداری علاوه بر افزایش مشارکت شهروندان می‌تواند در درازمدت سبب کاهش هزینه‌های تحمیل شده بر شهر شود.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه شهروندان سرمایه‌های اجتماعی شهر به حساب می‌آیند نگاه همه‌جانبه به نیاز و خواسته‌های شهروندان و پاسخگویی به نیازهای آنان می‌تواند زندگی شهرنشینی را در تمامی ابعاد ارتقا دهد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت تحقق امنیت، آرامش و آسایش شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا توجه ویژه به نشاط و شادابی زندگی شهرنشینی می‌تواند از دردسر‌های ناشی از زندگی ماشینی و تراکم جمعیت بکاهد.
محمدی اضافه کرد: ساختار و استراتژی شهرداری‌ها بر اساس مسائل مبلمان شهری، معماری، عمرانی و ساخت و ساز و پسماند است اما شهرداری در صورتی می‌تواند موفق شود که نگاه ویژه به مسائل اجتماعی داشته باشد لذا تقویت همکاری شهرداری با بهزیستی و مرکز توانبخشی شهید مدنی می تواند در این حوزه بسیار حائز اهمیت باشد.
وی نگاه اصولی برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر را مورد تاکید قرار داد و گفت ما در آزمایش الهی در قبال این عزیزان قرار داریم لذا باید نشان دهیم که تا چه میزان داده ها و داشته های ما برای شهروندان بخصوص معلولان دارای خروجی است.
شهردار زرین شهر بیان کرد: کمک های حوزه مدیریت شهری با توجه به سیاستهای تشویقی آموزشی می تواند نگاه پیشگیرانه را در جامعه نهادینه سازد از سوی دیگر مسئولان شهری تلاش خواهند کرد فضای بهتری را برای برای خدمت رسانی به معلولان و بالا بردن سطح کیفی زندگی آنها در دستور کار قرار دهند .
وی عنوان کرد: نباید فراموش کرد جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم به منظور رفع نیازهای جامعه هدف توانبخشی شهید مدنی بسیار حائز اهمیت است لذا شفاف‌سازی میزان کمک های مردمی و خصوصا نحوه هزینه کردن آن سبب ایجاد حس اطمینان در بین مردم و خیرین و تشویق آنان برای مشارکت هرچه بیشتر می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر استفاده از شخصیت های مردمی و محبوب برای تشویق و جذب کمک‌های مردمی بسیار تاثیرگذار است لذا باید گفت اطلاع رسانی جهت افزایش آگاهی مردم از وضعیت توانبخشی شهید مدنی و ضرورت مشارکت آنان به منزله یک وظیفه انسانی، دینی،‌ عاطفی و اجتماعی و ارتباط با مردم می تواند در این خصوص بسیار کار ساز باشد.
وی اذعان کرد: ما بر این باوریم اقتدار مدیریت شهری زمانی حاصل می‌شود که بتواند زمینه مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی را در شهر فراهم کند چرا که هرگونه توسعه اجتماعی و شهروندی در این اقدامات نهفته است.
شهردار زرین شهر گفت: بنابراین توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی که از اهداف عمده توسعه شهری به حساب می‌آید می‌تواند موتور محرکه این توسعه قرار گیرد و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهدلذا برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد برای حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند ترسیم چشم‌اندازی باشد که نقطه عطف آن به رعایت حقوق شهروندان و ارتقای زندگی شهری ختم خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار