فرماندار سمیرم: تکرار زلزله‌ها در ۲۰ روز نگران کننده است

فرماندار سمیرم گفت: تکرار زلزله‌ها در ۲۰ روز گذشته در شهرستان سمیرم نگران کننده است.

فرماندار سمیرم گفت: تکرار زلزله‌ها در ۲۰ روز گذشته در شهرستان سمیرم نگران کننده است.

محمد حسین نصرتی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به زلزله روز گذشته در شهرستان سمیرم اظهار داشت: این زلزله روز گذشته با شدت ۳.۳ ریشتر در نزدیکی شهر حنا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این زلزله خسارت جدی را به همراه نداشته است، افزود: تنها خسارات گزارش شده ناشی از این حادثه طبیعی ترک برداشتن تعدادی از منازل مسکونی بوده است.

فرماندار سمیرم در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین نگرانی ما تکرار زلزله در شهرستان سمیرم است، تصریح کرد: طی ۲۰ روز گذشته حدود پنج زلرله در سمیرم اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز انجام شده است، گفت: به منظور فرهنگسازی و آموزش شهروندان چندین مانور آموزشی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نصرتی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به آغاز بکار ستاد بازآفرینی شهری بافت فرسوده مصوب شهرهای سمیرم، کمه و حنا شناسایی شده است، ابراز داشت: برای احیای این بافت فرسوده مصوب اعتبارات طراحی را از محل اعتبارات شهرستانی و احیا و مقاوم‌سازی را از اعتبارات استانی و ملی تخصیص داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین بافت فرسوده شهرستان سمیرم در ۱۲۰ روستا و آبادی این شهرستان قرار دارد، اضافه کرد: عمده منازل مسکونی روستاهای شهرستان سمیرم گلی، سنگین و غیر مقاوم در برابر زلزله هستند.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: به منظور نوسازی بافت فرسوده در روستاهای سمیرم وام بدون سقف در نظر گرفته‌ایم و در کمترین زمان ممکن در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار