بارش های پاییزی ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته بود

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرایط از نظر بارندگی در کشور خوب نیست، گفت: ۲۰ درصد کمتر از سال قبل در آخر فصل پاییز بارش داشتیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرایط از نظر بارندگی در کشور خوب نیست، گفت: ۲۰ درصد کمتر از سال قبل در آخر فصل پاییز بارش داشتیم.

به گزارش مهر، پیش از ظهر امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در جلسه حاشیه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره خشکسالی در کشور و نبود میزان مطلوب بارش در فصل پاییز گفت: شرایط در این زمینه شرایط خوبی نیست. ما از سال زمانی عقب هستیم و ۲۰ درصد کمتر از سال قبل در پایان فصل پاییز بارش داشتیم.

وی افزود: پیش بینی این است که تا پایان زمستان ۱۱۵ میلیمتر بارش داشته باشیم که با این شرایط وضع کمی بهتر می شود. البته باز هم نسبت به زمستان سال گذشته بارش کمتری داریم.

وزیر نیرو گفت: اقلیم نیمه خشک و خشک ایران چیز عجیبی نیست و سالهاست که با آن مواجهیم، اما باید توجه به چگونگی مصرف آب داشته باشیم. به خصوص در بخش کشاورزی باید صرفه جویی صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان کرمان گفت: در این استان طی ۳ سال گذشته پیشرفت خوبی در حوزه صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی صورت گرفته ضمن اینکه مسئله اشتغال نیز مورد توجه قرار گرفته است، باید این مسئله را در کل کشور مورد استفاده قرار دهیم.

اردکانیان همچنین گفت: طرحی به نام تعادل بخشی در آب های زیرزمینی سالهاست که در وزارت نیرو آغاز شده و در دوره جدید این وزارتخانه نیز دنبال می شود. تلاش می کنیم با حمایت سازمان برنامه و بودجه آن را توسعه دهیم که فکر می کنم با کمک مسئولان استانی به خصوص استانداران قادر خواهیم بود در مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی صرفه جویی جدی داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار