20 مجوز اولیه تاسیس مجموعه های جدید گردشگری در اصفهان صادر شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروزدر پایان یازدهمین کمیته ی سرمایه گذاری گردشگری از صدور 20 مجوز اولیه تاسیس مجموعه های جدید گردشگری در پهنه استان اصفهان خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروزدر پایان یازدهمین کمیته ی سرمایه گذاری گردشگری از صدور 20 مجوز اولیه تاسیس مجموعه های جدید گردشگری در پهنه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، صبح امروز 9 دی ماه یازدهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، حمید امینی معاون امور سرمایه گذاری و طرحهای اداره کل و سایر مدیران اداره کل و اعضاء در محل دفتر مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار گردید.

در پایان این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان، عنوان کرد: از مجموع 20 طرح ارائه شده در این نشست، تمامی طرحها با اکثریت آراء جهت تاسیس مجموعه های جدید گردشگری در پهنه استان به تصویب رسید.

او در همین راستا تاکید کرد: این طرحها عبارتند از تاسیس 3 هتل، 3 مهمانپذیر، 2 اقامتگاه سنتی و یک هتل آپارتمان در شهر اصفهان .

الله یاری همچنین تصریح کرد: در این نشست و جدای از طرحهای مصوب در شهر اصفهان، طرح احداث دو اکو کمپ گردشگری در شهرستان آران و بید گل و شهر ابوزیید آباد از توابع این شهرستان، طرح تاسیس دو مجتمع گردشگری در شهر زاینده رود و روستای خشوئیه از توابع شهرستان لنجان نیز به تصویب رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان درادامه درباره سایر طرحهای مصوب یازدهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در ادامه این نشست، طرح تاسیس یک کمپ گردشگری در روستای قوام آباد از توابع شهرستان شهرضا، طرح تاسیس دو مجتمع گردشگری در شهرستان نطنز و شهر بادرود از توابع همین شهرستان، طرح تاسیس یک مجتمع گردشگری در منطقه گرگاب در شهرستان شاهین شهر و میمه ، طرح تاسیس یک اکو کمپ گردشگری در شهرستان گلشهر از توابع شهرستان گلپایگان و طرح تاسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان اردستان در کنار سایر طرحهای ارائه شده توسط بخش خصوصی با اکثریت آراء به تصویب رسید.

تلاش در راستای کاهش زمان صدور مجوزهای تاسیس مجموعه های گردشگری در اصفهان

فریدون الله یاری در ادامه با اشاره به حمایت همه جانبه اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از سرمایه گذاران درحوزه گردشگری تاکید کرد: این اداره کل در راستای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت حضور در حوزه گردشگری تمامی مساعی خود را به کار گرفته است، روی همین اصل در نشست امروز در راستای حمایت از توسعه گردشگری در محدوده شرق شهرستان اصفهان صادر شد.

او همچنین با اشاره به تلاش در جهت کاهش زمان صدور مجوزدهی تاسیس مجموعه های گردشگری، تصریح کرد: این اداره کل در طی سه سال اخیر با تلاش فراوان و با حمایت از بخش خصوصی موفق شده است بیش از 8 هزار تخت به ظرفیت اقامت استان اضافه کند، با این وصف یکی از مهمترین چالشهای پیش روی توسعه پایدار گردشگری استان فرایند نسبتا طولانی صدور مجوز تاسیس مجتمع های گردشگری است، به گونه ایئ که در این زمینه جدای از اداره کل میراث فرهگی استان، متناسب با نوع تاسیسات گردشگری، بسیاری از سازمانها و ارگانهای ذی ربط، همچون ادارات کل: راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت، منابع طبیعی، فرمانداریها و بخشداریها موافقت خود را با تاسیس مجموعه های گردشگری ابراز کنند، لذا امیدواریم با تدابیر استاندار محترم استان، بتوانیم فرآیند طولانی صدور مجوز تاسیسات گردشگری را در کوتاهترین زمان، ممکن سازیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار