ورود ۱۰۰ دستگاه اتویوس تا پایان سال 96 به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

مدیر ترافیک شهری اصفهان گفت: در روزهایی که آلودگی هوا در مرز هشدار است، باید مدارس تعطیل شود، در این صورت می‌توان ۲۰ درصد از ترافیک شهر و به دنبال آن آلودگی هوا را کاهش داد.

مدیر ترافیک شهری اصفهان گفت: در روزهایی که آلودگی هوا در مرز هشدار است، باید مدارس تعطیل شود، در این صورت می‌توان ۲۰ درصد از ترافیک شهر و به دنبال آن آلودگی هوا را کاهش داد.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: امروز بیش از ۶۰ درصد سفرهای درون شهری اصفهان به دلیل مطلوب نبودن حمل و نقل همگانی، با خودروهای شخصی انجام می‌شود و همین موضوع به ترافیک شهر و به دنبال آن آلودگی هوا افزوده است.

وی گفت: متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی دچار فرسودگی است که باید اعتبار ویژه‌ای برای جوان‌سازی و نوسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود، البته در سال گذشته به دنبال جوان‌سازی ناوگاون حمل و نقل عمومی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو چهار که آلایندگی بسیار کمی دارد، وارد شهر شد و قرار است ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی تزریق شود.

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شاید بخشی از آلودگی هوا مربوط به فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری باشد اما بارها تذکر داده شده که تردد سرویس مدارس، خودروهای تک سرنشین و فاقد معاینه فنی و موتورسیکلت های دودزا در سطح شهر از عوامل مهم آلودگی هواست ولی متاسفانه شهروندان برای رفع این معضل بزرگ حاضر نیستند از خودروهای شخصی خود کمتر استفاده کنند.

بنده خدا با بیان اینکه طرح و زوج و فرد برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: لازم است به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا در زمان بحران طرح زوج و فرد از در منازل اجرایی شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در فصل مدارس گفت: سرویس مدارس در ساعت هفت الی هشت صبح و ظهر از ساعت ۱۲ الی ۱۳ ترافیک سنگینی را در خیابان‌های شهر ایجاد می کند، بر این اساس در روزهایی که آلودگی هوا در مرز هشدار است، باید مدارس تعطیل شود، در این صورت می‌توان ۲۰ درصد از ترافیک شهر و به دنبال آن آلودگی هوا را کاهش داد.

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: لازم است هرچه سریعتر خطوط بی.آر.تی و قطار شهری در اصفهان راه اندازی و از تردد موتورسیکلت‌های دودزا که از عوامل مهم آلودگی به شمار می‌روند، جلوگیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار