اجرای تئاتر شرلوک هلمز برای نخستین بار در اصفهان

برخلاف هرج‌ و مرج بیرون از هنرستان هنرهای زیبا، درون سالن همه ساکت و محو صحنه‌اند، همه نشست‍ه اند تا از هوش و زیرکی انکارناپذیر مردی لذت ببرند که سال‍ هاست می‍‍‍‍شناسنش؛ مردی با پالتوی چهارخانه، کلاه خاص و پیپ....

برخلاف هرج‌ و مرج بیرون از هنرستان هنرهای زیبا، درون سالن همه ساکت و محو صحنه‌اند، همه نشست‍ه اند تا از هوش و زیرکی انکارناپذیر مردی لذت ببرند که سال‍ هاست می‍‍‍‍شناسنش؛ مردی با پالتوی چهارخانه، کلاه خاص و پیپ....

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی کنار صحنه نشسته و با موسیقی آشنای هانس زیمر گوش ها را نوازش می‍ دهند. گروه موسیقی که نقطه قوت این تئاتر است، علایق وافر شرلوک را با ویالون به رخ می‍‍‍‍ کشد.

بهزاد سیفی، کارگردان و بازیگر نمایش شرلوک هلمز با بیان اینکه همیشه علاقه داشته این نمایش را در اصفهان اجرا کند، گفت: نمایشنامه‌ منسجمی از شرلوک هلمز به زبان فارسی وجود نداشت. به همین دلیل این نمایشنامه را از خارج کشور به دست آوردیم و آن را ترجمه کردیم و پس از سه ماه تمرین نخستین اجرا را در سالن تئاتر هنرستان هنرهای زیبا برگزار کردیم.

وی در خصوص داستان این تئاتر اظهار کرد: این نمایشنامه بر اساس سه داستان کوتاه و معروف شرلوک هلمز نوشته شده است؛ این داستان ها شامل رسوایی در بوهم، آخرین مسئله و تلفیق یک داستان دیگر است. داستان رسوایی در بوهن ماجرای پادشاهی است که انتهای داستانش منتهی می شود با آیرین ادلر تنها زنی که شرلوک به آن علاقه داشت و تقابل شرلوک با موری آرتی که دشمن خونی یکدیگر هستند. در این نمایشنامه اقتباس استیون دایتز را در تلفیق چند داستان شرلوک شاهد هستیم. این نمایشنامه پایبند به داستان های کلاسیک شرلوک است.

کارگردان نمایش شرلوک هلمز در خصوص وضعیت حمایت از هنرمندان تصریح کرد: شرایط سخت است و روز به روز نیز نسبت به تجربه های قبلی شرایط سخت تر و غیر قابل تحمل تر می شود، به طوری که گاهی هنرمندان قید کار کردن را می زنند و هیچ نهاد یا ارگانی حمایتی مادی و معنوی از فعالان این هنر نمی کند. مشکلاتی که برای مکان تمرین، سالن های اجرا و .... داریم هنرمندان را به شدت در مضیقه قرار می دهد.

بازیگر نقش شرلوک هلمز افزود: تلاشی برای حمایت از هنرمندان انجام نشده به طوری که حتی اگر یک گروه تئاتر بهترین فروش را داشته باشد، 15 شب اجرا کند و تمام این مدت ظرفیت سالن نیز پر شود، هزینه به دست آمده کفاف سه ماه تمرین بازیگران را نخواهد داد.

سیفی خاطر نشان کرد: هزینه ای که بابت اجرا به بازیگران تئاتر می رسد بسیار ناچیز است، بنابراین باید حمایت بیشتری از نظر مالی از هنرمندان شود و فعالیت های آنها اطلاع رسانی شود. مردم به تئاتر و سینما علاقه دارند اما اطلاع ندارند که چه تئاترهایی اجرا می شود. بهتر است هزینه ای هر چند کم توسط شهرداری و نهادهای وابسته برای اطلاع رسانی برنامه های هنری انجام شود.

وی اضافه کرد: بزرگ ترین آرزویم برای خانواده تئاتر، همراهی، همدلی و اتحاد این خانواده است. متاسفانه، تئاتری ها با یکدیگر اتحاد ندارند، باید در کارها هوای یکدیگر را داشته باشیم. باید بدانیم پیروزی ما پیروزی همکار دیگرمان است تا بتوانیم پله های بعدی را طی کنیم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: بارها مطالباتمان را مطرح کردیم، اما هیچ چیز تغییر نکرده است، زمانی که مسئولان تغییر می کنند قول ساخت سالن، امکانات و تجهیزات را می دهند اما بعد از آن هیچ اتفاقی نمی افتد، سکوت بهترین کاری است که می توانم بکنیم.

سیفی با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که سالن های تئاتر در ژانرها و سبک های مختلف هر شب پر شود و تماشاگران رضایت داشته باشند، افزود: استقبال بسیار خوب و غیر قابل باوری از تئاتر شرلوک هلمز شده است. از روز نخست، بیش از نصف سالن نماش پر شد و در روزهای بعد نیز شاهد استقبال خوبی بودیم.


به گزارش ایسنا؛ تئاتر شرلوک هلمز هر روز تا 16 دی ماه در هنرستان هنرهای زیبا ساعت 17:30 اجرا می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار