اجرای "شطرنج روی آب" در تالار فرشچیان

نمایش "شطرنج روی آب" به کارگردانی بهناز متولی باشی نائینی و مجید جعفری دینایی از ۱۶ دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

نمایش "شطرنج روی آب" به کارگردانی بهناز متولی باشی نائینی و مجید جعفری دینایی از ۱۶ دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایمنا، نمایشنامۀ "شطرنج روی آب" اقتباسی از نمایشنامۀ "این آب آشامیدنی نیست" نوشتۀ وودی آلن است که نگار شاطریان آن را ترجمه کرده و بهناز متولی باشی با دراماتورژی خود آن را به زمان حال برگردانده و در موقعیت مکانی و زمانی معاصر اما نامعلومی قرار داده است.

داستان این نمایشنامه جنگ کشورها را بر سر قدرت نشان می‌دهد و قدرت‌طلبی را آب کثیفی می‌داند که آشامیدنی نیست و نباید از آن خورد. از آنجا که در فرهنگ فارسی، اصطلاح بر آب بودن برای هر امر بیهوده‌ای به کار می‌رود، نام این نمایشنامه "شطرنج روی آب" انتخاب شده است، به این معنی که جنگ فکری قدرت‌طلبان بر سر مرکزیت دادن به قدرت خود، با یک موج به راحتی می‌تواند بر آب برود.

در این نمایش بهناز متولی باشی و مجید جعفری دینانی به عنوان کارگردان و مرتضی کیوانداریان، فرهنگ شعبانی، پگاه نورگستر، وحیده سعیدی، رضا موتمر، حسین مهران پور، رضا قلع گری، لیلا شریفی و مسعود محمودی‌نژاد به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. همچنین وحیده سعیدی دستیار کارگردان، امیر علی کاکلی منشی صحنه و مدیر تولید، هومن همامی آهنگساز، ستاره کاظمی طراح لباس، سمیه محمدی طراح گریم، نازگل قاسمی طراح فرم و مهدی غلامی طراح گرافیک و پوستر این نمایش هستند.

علاقمندان برای دیدن "شطرنج روی آب" می‌توانند با تهیۀ بلیت از سایت پارتاک تیکت و سرور کنسرت، از ۱۶ تا ۳۰ دی ماه هر شب رأس ساعت ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان مراجعه کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار