سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه در سال ۱۴۰۳

اطلاعاتی از سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه در سال ۱۴۰۳ را به همراه اعمال روز اول ذی الحجه و نماز روز ازدواج را می خوانید.

سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه در سال ۱۴۰۳

اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه است که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ازدواج و خانواده نامگذاری شده است.در ادامه تاریخ سالگرد ازدواج حضرت علی و فاطمه 1403 را به شمسی، قمری و میلادی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار می دهیم:

روز ازدواج در تقویم ۱۴۰۳

روز ازدواج در تقویم ۱۴۰۳ روز شنبه 19 خرداد برابر با 1 ذی الحجه 1445 است و به عبارتی 19 خرداد سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه در سال ۱۴۰۳ است.

تاریخ دقیق روز ازدواج در تقویم 1403

تاریخ دقیق روز ازدواج در تقویم 1403 به شمسی برابر است با روز شنبه 19 خرداد 

تاریخ دقیق روز ازدواج در تقویم 1403 به قمری برابر است با  روز شنبه 1 ذی الحجه سال 1445

تاریخ دقیق روز ازدواج در تقویم 1403 به میلادی برابر است با  روز شنبه 8 ژانویه 2025

روز ازدواج1403 چند شنبه و چه روزی است؟

روز ازدواج 1403 شنبه 19 خرداد است.

اعمال دهه اول ذی‌الحجه
اینفوگرافیک اعمال دهه اول ذی‌الحجه

اعمال روز اول ذی الحجه

در اعمال روز اول ذی‌الحجه آمده است که: «کسى که روز اول ذى حجه را روزه بگیرد، خداوند روزه هشتاد ماه را براى او مى‌نویسد».

مستحب است در این روز نماز حضرت فاطمه زهرا خوانده شود به این نحو که چهار رکعت نماز که در هر رکعت یک بار «حمد» و پنجاه بار«قل هو اللّه احد» باشد بخواند و بعد از نماز تسبیح حضرت زهرا علیها السّلام را گفته سپس بگوید :سُبْحانَ اللَّهِ ذِی الْعِزِّ الشّامِخِ الْمُنِیفِ، سُبْحانَ ذِی الْجَلالِ الْباذِخِ الْعَظِیمِ، سُبْحانَ ذِی الْمُلْکِ الْفاخِرِ الْقَدِیمِ، سُبْحانَ مَنْ یَرى أَثَرَ النَّمْلَةِ فِی الصَّفا، سُبْحانَ مَنْ یَرى وَقْعَ الطَّیْرِ فِی الْهَواءِ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ هکَذا لا هکَذا غَیْرُهُ.

نماز روز ازدواج حضرت علی و فاطمه

نماز روز ازدواج حضرت علی و فاطمه دو رکعت است که باید نیم ساعت قبل از اذان بخوانید. در هر رکعت، یک بار سوره حمد و ده بار سوره توحید ، ده بار آیة الکرسی و ده بار سوره قدر  قرائت شود.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از تاریخ دقیق سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه در سال ۱۴۰۳ را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دادیم و اینفوگرافیک اعمال دهه اول ذی‌الحجه را مشاهده کردید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار