پیشگیری اورژانس اجتماعی از خودکشی 9 هزار نفر

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی با مداخله‌های به هنگام در کاهش طلاق، خودکشی و ... مؤثر بوده به نحوی که یکی از نتیجه‌های این اقدامات این بود که در سال 94 حدود 4 هزار نفر و 5 هزار نفر را در سال 95 از خودکشی منصرف کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی با مداخله‌های به هنگام در کاهش طلاق، خودکشی و ... مؤثر بوده به نحوی که یکی از نتیجه‌های این اقدامات این بود که در سال 94 حدود 4 هزار نفر و 5 هزار نفر را در سال 95 از خودکشی منصرف کرده است.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: سازمان بهزیستی سه راهبرد را در دولت تدبیر در پیش گرفت.

وی افزود: نخست این که از برنامه‌های سیستمی و پایدار برخوردار کنیم که از معلولیت‌ها پیشگیری کنیم چرا که اقدامات پیشگیرانه مقرون به صرفه بوده و مؤثرتر است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین راستا، نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان، آموزش‌های پیش از ازدواج، توسعه غربالگری‌های شنوایی‌سنجی و دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان این که سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، گفت: در تعامل با دیگر نهادها شرایطی را فراهم کردیم که در قانون توسعه ششم آمده و از ماه آینده اجرایی می‌شود.

محسنی‌بندپی با بیان این که مداخله‌های کارشناسی به هنگام از دیگر اقدامات است، عنوان کرد: لایحه دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس مصوب شده و در مرحله تأیید شورای نگهبان است.

رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با این لایحه تصریح کرد: تردد، مناسب‌سازی، اشتغال، معیشت، استفاده از بیمه در خدمات توان‌بخشی در این لایحه به حداقل می‌رساند.

وی ابراز داشت: اورژانس اجتماعی که در 150 شهرستان کشور در سال جاری عملیاتی شده نیز با مداخله‌های به هنگام در کاهش طلاق، خودکشی و ... موثر بوده به نحوی که یکی از نتیجه‌های این اقدامات این بود که در سال 94، چهار هزار نفر و پنج هزار نفر را در سال 95 از خودکشی منصرف کرده است.

محسنی‌بندپی یادآور شد: راهبرد سوم، استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند برای خیرین است، افتخار داریم که اعتماد سازمان‌های مردم نهاد و مردم را جلب کرده و بیشترین امور را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در اصفهان این موضوع سرآمد است، کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان اصفهان در 9 ماهه سال جاری 25 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی و معاون وزیر تأکید کرد: شرایطی را فراهم کریم که برای کاهش، مهار و کنترل از آسیب‌ها با برخورداری از کارشناسان این اداره اقدامات مؤثر انجام شود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه عنوان کرد: در موضوع زلزله، یکی از استان‌هایی که بیشترین کمک را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد، اصفهان بود و انتقال 120 کانکس یکی از این اقدامات است.

محسنی‌بندپی با بیان این که بهزیستی استان اصفهان درخشنده بوده، خاطرنشان کرد: امروز قدردانی داریم از مدیری که در ارزیابی‌های سه سال اخیر رتبه اول جشنواره شهید رجایی را کسب کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: پس از قطعی شدن رفتن مدیرکل سابق نخستین شخصی که به عنوان گزینه برای مدیرکل جدید مطرح شد مرضیه فرشاد مدیرکل جدید این اداره کل بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار