دریافت وجه سفره عقد در دفاتر ازدواج ممنوع است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: دریافت هر گونه وجه مازاد بر ۳۰۳ هزار تومان حق التحریر سردفتران و هزینه سفره عقد، در دفاتر ثبت ازدواج ممنوع است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: دریافت هر گونه وجه مازاد بر ۳۰۳ هزار تومان حق التحریر سردفتران و هزینه سفره عقد، در دفاتر ثبت ازدواج ممنوع است.

علی بهبهانی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اجرای طرح تقسیم‌بندی ثبت وقایع ازدواج و طلاق در شهر اصفهان اظهار کرد: این امر با همکاری رییس کل دادگستری و کانون دفترداران ثبت طلاق و ازدواج در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته سهم برخی از دفترداران ثبت طلاق و ازدواج از برخی دیگر به دلایل مختلف از جمله ایجاد سالن عقد جداگانه و همچنین برخی افراد واسطه کمتر بوده است، افزود: از این رو با همکاری‌های صورت گرفته و به منظور توزیع عادلانه حق التحریر طلاق و ازدواج، مقرر شد مرکزی در دادگستری استان اصفهان فعال شود که تمام دادنامه‌های طلاق به این مرکز وارد شده و به صورت نرم‌افزاری بین دفاتر مختلف برای جاری شدن خطبه طلاق تقسیم بندی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان همچنین با بیان اینکه برای تقسیم بندی وقایع ازدواج نیز با مرکز بهداشت رایزنی‌هایی را داشته‌ایم، گفت: به زودی در خصوص تقسیم‌بندی این واقعه نیز برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

فعالیت ۱۰۲ دفتر ثبت طلاق و ۲۳۱ دفتر ثبت ازدواج در استان اصفهان

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۲ دفتر ثبت طلاق و ۲۳۱ دفتر ثبت ازدواج در استان اصفهان فعالیت دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۱ دفتر ازدواج و ۷۰ دفتر طلاق در شهر اصفهان فعالیت دارند.

بهبهانی همچنین با تاکید بر اینکه برخی از سردفتران در شهر اصفهان این دفاتر را به سالن عقد تبدیل کرده‌اند، گفت: این امر شایسته نیست چرا که رسالت اصلی سردفتر را زیر سوال می برد.

وی با بیان اینکه دریافت هر گونه وجه در دفترخانه‌های ثبت ازدواج برای سفره عقد ممنوع است، گفت: برای ثبت واقعه ازدواج ۳۰۰ هزار تومان حق التحریر و سه هزار تومان نیز باید برای جلد نکاحیه پرداخت شود و دریافت هر گونه وجه مازاد بر این مبلغ غیر قانونی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تعرفه قانونی ثبت طلاق را نیز ۴۰۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: سردفتردار ۱۰ درصد از حق التحریر طلاق را باید به حساب خزانه کشور واریز کند و حق ندارد هزینه ۱۰ درصدی که باید به خزانه وارد کند را به صورت مازاد از مراجعه کنندگان دریافت کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار