اجتناب از سفرهای غیر ضروری

رئيس پليس راه استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط جوی در استان و بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی، رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئيس پليس راه استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط جوی در استان و بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی، رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسين پورقيصري، اظهار کرد: از ساعت 6 صبح امروز بارش برف در محورهاي "شهرضا-مباركه" و "مباركه-اصفهان" آغاز شده و در محورهاي "اصفهان-اردستان" و "موته -گلپايگان" مه غليظ و خطر ساز است .

وي از كليه رانندگاني كه قصد سفر يا عبور از اين مناطق را دارند خواست به توصيه هاي پليس توجه كنند و با توجه به شرايط جوي حتي المقدور از سفرهاي غيرضروري خودداري و در صورت تردد در جاده ها با سرعت كم تري رانندگي كرده و زمان بيشتري را براي سفر در نظر بگيرند.

رئيس پليس راه استان اصفهان، تصریح کرد: بستن زنجير چرخ با استفاده از لاستيك يخ شكن و همراه داشتن لوازم و تجهيزات زمستاني در محورهاي برف گير الزامي است و لازم است رانندگان قبل از حركت ضمن سوخت گيري كامل جعبه كمك هاي اوليه به همراه داشته باشند.

پورقیصری افزود: لازم است رانندگان قبل از سفر از سالم بودن قسمت هاي فني خودرو به ويژه سيستم گرمايشي و برف پاك كن اطمينان حاصل كنند و وسايل گرمايي مانند پتو، جيره خشك، وسايل ايمني و شماره تلفن هاي مراكز ضروري مانند اورژانس، هلال احمر، امدادرساني و ... را به همراه داشته باشند.

وی گفت: رانندگان در صورت امكان وسيله نقليه خود را به چراغ مه شكن مجهز كنند و در صورت نداشتن اين چراغ با روشن كردن نور پايين با احتياط كامل حركت كنند.

رئيس پليس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز در صورت بخار كردن شيشه جلوی خودرو از دستگاه تهويه خودرو استفاده كنند و يا شيشه سمت راننده را كمي پايين آوريد تا ديد كافي داشته باشيد.

پورقیصری ادامه داد: رانندگان قبل از مسافرت با شماره تلفن 141 اداره راه وترابري تماس و از وضعيت راهها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشكل در طول مسير با پليس 110 تماس بگيرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار