بوکس شاهین شهر همچنان در هاله ای از فراموشی

رشته ورزشی بوکس در شاهین شهر قصه درازی دارد که شاید در چند جمله گنجانده نشود، ناگفته هایی که ورزشکاران، پیشکسوتان و دلسوزان و مربیان واقعی را از این رشته دور می کند و مدال های کسب شده تیم را به فراموشی می سپارد.

بوکس شاهین شهر همچنان در هاله ای از فراموشی
رشته ورزشی بوکس در شاهین شهر قصه درازی دارد که شاید در چند جمله گنجانده نشود، ناگفته هایی که ورزشکاران، پیشکسوتان و دلسوزان و مربیان واقعی را از این رشته دور می کند و مدال های کسب شده تیم را به فراموشی می سپارد.
بوکس رشته ای المپیکی است که می تواند مدال هایی از جنس طلا تا برنز را از آن خود کند و جالب آنجاست که ورزشکاران این رشته حداقل در شاهین شهر پتانسیل بالایی را برای سرمایه گذاری دارند اما ... امان از گمنامی ...
در گفت و گویی کوتاه با مهدی رستمی نیکو قهرمان این رشته و اولین مربی و داور این شهرستان که توانست با نمرات بالا در سال های ٨٠ و ٨١ به این افتخار نایل آید و در حال حاضر داور ملی است نشستیم، او از جایگاه این رشته در شاهین شهر سخن گفت و ذوق و علاقه ای که برای پا گرفتن این ورزش انجام داده بود.
رستمی نیکو سال 93 رئیس هیئت بوکس شهرستان شاهین شهر و میمه شد و این سمت را به خاطر سابقه پربار و حضور پررنگش در مسابقات به او سپردند.
وی فعالیت در رشته بوکس را از سال 71 با کسب مقام قهرمانی استان در وزن ٧۵کیلوگرم جوانان آغاز کرد و این روند و کسب مقام های متعدد قهرمانیش تا سالیان سال ادامه پیدا کرد به طوریکه بیش از ١٣عنوان قهرمانی در استان در رده سنی جوانان و بزرگسالان و ٢مدال طلای مسابقات بین المللی در کشور ترکیه در رشته کیگ بوکسینگ فرانسوی سبک بوگی (٨۶) کسب کرده و علاوه بر حضور در صحنه مبارزات و رینگ دارای کارت مربیگری و داوری نیز بوده است.
یکی از افتخارات وی، کسب عنوان بهترین داور در مسابقات باشگاهی استان اصفهان در کنار اساتید داوری قدیر کاظم زاده و عباس تمیم از نامداران این رشته در اولین حضورش برروی رینگ بعنوان داور بود که علاوه بر کسب افتخار شخصی نام شاهین شهر را در استان بالا نگه داشت.
او با قبول مسؤلیت ریاست هیئت بوکس شهرستان با مشارکت دوستان ورزشکار خود عزم خود را جزم کرد و با برگزیدن کادری مجرب و کارآزموده چراغ سالن بوکس شاهین شهر را را روشن نگه داشت اما در یک دوره، به گفته خودش متأسفانه سالن هایی که در اختیار هیئت های ورزشی بود را به خود هیئت ها واگذار نکردند و این اولین اشتباه از سوی متولیان برای ایجاد چند دستگی،نفاق و تفرقه بود.
وی در میان صحبت هایش از روابط پشت پرده و برنده شدن مزایده ها تنها با اختلاف 20 هزار تومان برای سالن بوکس سخن گفت. درد و دل های این قهرمان ورزشی سکوت پرمعنایی را در فضا ایجاد کرد که براستی انتخاب ها و تغیرات نابخردانه سطوح بالا تاثیر خود را تا شهرهای کوچک می کشاند.
رستمی به جوانان پراستعداد شاهین شهری اشاره کرد و با آهی آرام گفت که شاید این استعداد آنها در نقطه ای به فراموشی سپرده شود، او ورزشکاران این رشته را مظلوم عنوان کرد که تنها با وعده و وعیدهای مسئولین مشت های خود را به کیسه بوکس می زنند.
وی در ادامه به برنامه ریزی سطح ملی اشاره کرد و گفت: رشته بوکس ایران با برنامه ریزی اصولی میتواند حرف های زیادی در سطح ملی داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر فقط برای اینکه اوزان پر شود و سهمیه ها کم نشود، بدون آمادگی در مسابقات شرکت میکنند.
رستمی نیکو با تأکید بر اخلاق ورزشکاری افزود: ای کاش ورزشکاران اول از نظر اخلاقی و ادب ساخته شوند بعد از نظر فنی، چیدمان ها نباید سلیقه ای باشد و شایسته سالاری لازم است، اولویت ها در ابتدا باید برای کسانی که راهبری می کنند تعریف شوند و شرح وظایف داده شود و در مقابل باید به آنها اعتماد، حمایت و پشتیبانی کرد و در آخر نتیجه مثبت را خواست.
تیم بوکس شاهین شهر در سال 94 بعد از سالیان متمادی و با صرف هزینه های زیاد و اعمال مدیریت صحیح برگرفته از خرد جمعی روی سکو رفت و مقام سوم استانی را از آن خود کرد.
رستمی نیکو از ابتدای سال ٩۶ به سمت نایب رییس هیات بوکس استان اصفهان منصوب شده است. او از پیشکسوتان این رشته یاد کرد و گفت: از بوکسرهای خوب قدیم در دهه ٧٠ و حتی گذشته های دورتر مرحوم کامران هارونی، مرحوم اکبر هارونی، مرحوم سیاوشی، برادران جمالی حمیدرضا و علیرضا فرزندان مرحوم جمالی قهرمان سنگین وزن آسیا، امید شفیعی فرزند مرحوم شفیعی قهرمان سنگین وزن آسیا، رنجبر، شاه بندری، فرهاد پیام پور، ساسان زارع، افشین رستمی نیکو، غلامحسین فرجزاده، اسماعیل چنگالی یکی از مفاخر بوکس ایران، شعیب داوری، امید رومزخاکساری، شاهین مزارعی، برادران رفیعی جلال و رامین، امید اسدی، علی اسدی، بابک شکیبافر، پیروز صداقت نیا، وحید محمدیان، موحدی، متین، برادران سلیمانی، اعرابی و از قهرمانان و پیشکسوتان دورتر چه در عرصه مربیگری و چه داوری و قهرمانی میتوان به غلام جمالی اخوی بزرگ برادران جمالی، خلف ماوی، راشد مزداب، مزارعی پدر، عبدالله سالم پور، مرحوم باشی، مرحوم حق جو، حسن جعفری پدر دو برادر قهرمان بنام های امید و امیر،لرکی، صمصام، شجاعی و از مربیان خوب شاهین شهر قدیم و جدید و آینده دار البته اگر به آنها اهمیت داده شود و بخاطر ندانم کاری منزوی نشوند میتوان شجاعی، فرجزاده، سالم پور، هدایت اله رستمی نیکو، اسماعیل امیری، بابک شکیبافر، کاوه رومزخاکساری و کسان دیگری که ذهن یاری نمیکند و اگر نامی ازشون برده نشد عذر خواهی میکنم، نام برد و البته بعضی از عزیزان پیشکسوت و قهرمانان اسبق ساکن کشورهای خارج از ایران هستند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار