تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس معرفی شد

تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس (AirSpaceX) با نام “Mobi-One” در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018، چشم‌اندازی از آینده و سرویس‌های تاکسی هوایی را برای علاقه‌مندان ترسیم کرد.

تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس معرفی شد

وبسایت گجت نیوز - محمد قاسمی: تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس (AirSpaceX) با نام "Mobi-One" در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018، چشم‌اندازی از آینده و سرویس‌های تاکسی هوایی را برای علاقه‌مندان ترسیم کرد.


Mobi-One هواپیمای عمودپرواز الکتریکی با بال چرخان شرکت ایر اسپیس ایکس (زیرمجموعه کمپانی Detroit Aircraft Corporation) است که نسخه کوچک آن در نمایشگاه دیترویت پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت. این وسیله نقلیه جدید می‌تواند بار و مسافر را با حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت (250 مایل بر ساعت) حمل کند.

به گفته سازندگان، سالانه مبلغی در حدود 300 میلیارد دلار از سوخت و بهره‌وری بابت ترافیک و دیگر تاخیرها تنها در کشور آمریکا در حال هدر رفتن است. همچنین رانندگان شهری سالانه 42 ساعت از زمان خود را در ترافیک از دست داده و در همین حال، 38 میلیارد پوند (17 میلیارد کیلوگرم) از گاز کربن را نیز در هوا منتشر می‌کنند.

تاکسی هوایی Mobi-One، رفت و آمدهای نقطه به نقطه را به عنوان جایگزینی سریع و پاک برای خودروهای شخصی و سفرهای جاده‌ای که به "تکنیک‌های تولید انبوه و طراحی بی‌حاصل خودروها (و متکی به سوخت)" وابسته هستند، هدف قرار داده است تا تولید آن نیز مقرون به صرفه باشد.

تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس از چهار موتور الکتریکی که روی بال‌های آن قرار گرفته، استفاده می‌کند که در نتیجه آن، به ادعای سازندگان، سرعت این وسیله نقلیه بیشتر از یک بالگرد خواهد شد. این محصول جدید به گونه‌ای طراحی شده که قادر خواهد بود 2 تا 4 مسافر یا باری با وزن 200 کیلوگرم (440 پوند) را با سرعت 241 کیلومتر بر ساعت (150 مایل بر ساعت) در مسافت 104 کیلومتر (65 مایل) حمل کند.






ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار